کد خبر: 37490
A
قرایی مقدم جامعه شناس در گفت و گو با دیده بان ایران:

راه اندازی پویش ها و انتقاد از رئیس جمهور نشانه بالندگی جامعه و مردم است/ پویش "پشیمان شده ام" منبع و ماخذ ندارد به همین دلیل در مورد نوع رفتار این پویش تردید وجود دارد / روحانی باید در خصوص عمل نکردن به وعده های خود به مردم توضیح دهد

قرایی مقدم جامعه شناس: باید توجه داشته باشیم که اولین ضربه ای که این قبیل انتقاد ها در پی دارد برای زندگی فردی و اجتماعی خود شخص انتقاد کننده است. فضا نباید به گونه ای شود که انتقاد کننده محدود شود. از طرفی نیز رئیس جمهور باید توجه داشته باشد که وعده های انتخاباتی خود را تا جای ممکن محقق کند و در صورت عدم اجرای آنان از مردم بابت عمل نکردن به وعده های خود توضیح دهد.

راه اندازی پویش ها و انتقاد از رئیس جمهور نشانه بالندگی جامعه و مردم است/ پویش "پشیمان شده ام" منبع و ماخذ ندارد به همین دلیل در مورد نوع رفتار این پویش تردید وجود دارد / روحانی باید در خصوص عمل نکردن به وعده های خود به مردم توضیح دهد
دیده بان ایران: برخی از چهره های سیاسی و هنری  مدعی هستند که  رئیس جمهور به وعده های خود عمل نکرده است  آنها معتقدند روحانی پس از عمل نکردن به وعده های انتخاباتی خود، باعث بروز حس بی اعتمادی مردم نسبت به خود شده است . در پی همین امر و وفا نکردن رئیس جمهور به عهد های خود مردم انتقاد ها و اعتراضات خود را در فضای مجازی روانه دکتر روحانی کرده اند. یکی از این اعتراض و انتقاد ها در فضای مجازی راه اندازی پویشی به نام "پشیمان شده ام" است که مردم در این پویش در صفحات اجتماعی خود به انتقاد بر علیه رئیس جمهور پرداخته اند و می توان گفت که اغلب افرادی که به پویش پشیمان شده ام پرداخته اند چهره های کشور هستند. 

 

 

در راستای تشریح اقدامات رئیس جمهور و اعتراضات مردم دکتر قرایی مقدم،جامعه شناس و استاد دانشگاه، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: به هیچ عنوان این کارها جهت نشان دادن اعتراضات مردم به دولت راه صحیح نیست و این قبیل اقدامات بدون منبع و ماخذ است.به همین دلیل در مورد نوع رفتار این پویش تردید وجود دارد. از نظر ریاست جمهوری انتقاد کردن نه تنها مشکلی ندارد بلکه از حقوق شهروندی مردم است. این اعتراض ها و انتقاد ها هم سازنده است البته درست است که بسیار صریح و بی پرده و به سرعت این انتقاد ها بیان شده اما می تواند در ادامه اقدامات دولت بسیار موثر باشد. 

 

وی ادامه داد: کسانی که عضو این پویش شده اند و اظهار ندامت از رای خود داشته اند باید گفت که این پشیمانی آن ها نیز بسیار سودمند است چرا که این مسئله نمایانگر اهمیت دادن آن ها به دولت و کشورشان و همچنین بالنده شدن کشور و مردم آن است. به عنوان مثال مگر تمامی کسانی که به ترامپ رای داده اند از او رضایت کامل را دارند. این ویژگی جامعه آزمایشگاهی است که افراد در آن به طور آزمایشی دست به اقدامات مختلف می زنند تا بدین وسیله پخته و مشکلاتشان حل شود. 
این جامعه شناس همچنین بیان کرد: طبق اصل حقوق شهروندی که روز گذشته رئیس جمهور به آن اشاره کرد، تجمعات و انتقادات مردم آزاد است و باعث بالندگی یک جامعه می شود اما اصول این انتقادات باید در خور شان و شخصیت فرد انتقاد کننده و فردی که درخور انتقاد قرار می گیرد باشد. ما نمی توانیم با اسم انتقاد شخصیت فرد متقابل را تخریب و اقدام به بردن آبروی وی کنیم. 

 

قرایی مقدم در پایان افزود: باید توجه داشته باشیم که اولین ضربه ای که این قبیل انتقاد ها در پی دارد برای زندگی فردی و اجتماعی خود شخص انتقاد کننده است. فضا نباید به گونه ای شود که انتقاد کننده محدود شود. از طرفی نیز رئیس جمهور باید توجه داشته باشد که وعده های انتخاباتی خود را تا جای ممکن محقق کند و در صورت عدم اجرای آنان از مردم بابت عمل نکردن به وعده های خود توضیح دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر