کد خبر: 37503
A

سنای آمریکا طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ را تصویب کرد

مجلس سنای آمریکا بزرگترین اصلاح مالیاتی در این کشور ظرف ۳۰ سال گذشته را تصویب کرد. این طرح که از سوی دولت ترامپ تهیه شده باید یک بار دیگر در مجلس نمایندگان به تصویب برسد. این بزرگترین موفقیت ترامپ تا کنون به حساب می‌آید.

سنای آمریکا طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ را تصویب کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از ۱۰۰ سناتور مجلس سنای آمریکا، ۵۱ نفر طرح اصلاح مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را تأیید کردند. ۴۸ سناتور دموکرات یکپارچه به این طرح رأی منفی دادند. بدین ترتیب دونالد ترامپ در آستانه به دست آوردن بزرگترین موفقیت در دوران یک ساله‌ ریاست جمهوری‌اش است.

پیش از آنکه رئیس‌جمهوری با امضای خود این طرح را به قانون تبدیل کند، مجلس نمایندگان باید یک بار دیگر درباره آن رأی‌گیری کند. در حقیقت مجلس نمایندگان در جلسه بعدازظهر سه‌شنبه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) این طرح را تصویب کرد اما از آنجا که بسیاری از مفاد آن مقررات داخلی سنا را نقض می‌کنند، این طرح باید یک بار دیگر به تصویب مجلس نمایندگان برسد.

برای آنکه طرح مذکور به قانون تبدیل شود هر دو مجلس سنا و نمایندگان باید طرحی یکسان را مورد تایید قرار دهند. پیش‌بینی می‌شود که کنگره در جلسه امروز (چهارشنبه) خود قطعا این طرح را تصویب کند.

مهمترین بخش این طرح ۵۰۰ صفحه‌ای کاهش چشمگیر مالیات بر درآمد شرکت‌های بزرگ از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد است. همچنین سایر مالیات‌دهندگان نیز لااقل به طور موقت پول کمتری به خزانه‌داری پرداخت خواهند کرد.

در نهایت علیرغم آنچه ترامپ بر آن اصرار دارد، این اصلاحات به طور واضحی به نفع ثروتمندان و به ضرر طبقات متوسط و پایین خواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر