کد خبر: 37596
A

واکنش نمایندگان به زلزله تهران؛ کابوس بزرگی است /مردم سردرگم بودند/برج‌های بلند دردسرساز می‌شوند

عضو هیات رییسه مجلس با هشدار نسبت به اینکه زلزله چهارشنبه شب تهران تکانه مدیریتی بود، گفت: متاسفانه در این اتفاق ضعف مدیریتی به خوبی نمایان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی وکیلی با بیان اینکه زلزله 5.2 ریشتری تهران به نوعی تکانه مدیریتی بود، گفت: در این اتفاق مشخص شد معماری و اطلس مدیریتی با مشکلات زیادی روبرو است زیرا در بحران نمی توان اندیشید سپس هماهنگ کرد بلکه باید پیش از بحران هماهنگی های لازم صورت گیرد تا در زمان بحران اجرایی شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه هماهنگی و انسجام لازم از لحاظ مدیریتی در دستگاه های اجرایی وجود ندارد، گفت: در زمان بحران در پی آن هستیم که انرژی زیادی را صرف هماهنگی دستگاه ها کنیم در حالی که زمان چنین اجازه ای به ما نمی دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در اتفاق دیشب تمامی دستگاه ها می خواستند در صحنه مدیریت حضور داشته باشند در حالی که در چنین شرایطی در اتاق مدیریت نباید بیش از یک نفر حضور داشته باشد بلکه یک نفر باید تصمیم گیری و سایر دستگاه ها اجرایی کند و اینکه تمامی دستگاه ها می خواستند در این موضوع سهیم شوند نشان از آشفتگی، عدم داشتن شرح وظایف و تقسیم کار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: همچنین از سویی شریان های حیاتی تهران مانند آب، برق و گاز باید هوشمند باشند و با هر تکانه ای اتوماتیک مدیریت شوند در این رابطه نمی توان تهران را به صورت دستی، میدانی و فیزیکی در زمان بحران مدیریت کرد بلکه باید به صورت شبکه ای و مانیتورینگ بتوان آن را مدیریت کرد.بنابراین مشخص است که شبکه های شریانی تهران مشکل نرم افزاری داشته و به همین دلیل با چنین وضعیتی می توان گفت زلزله دیشب تکانه مدیریتی بود و ضعف مدیریتی را در تهران به خوبی نشان داد.

تجربه دیشب نشان داد برای مدیریت بحران بزرگ آماده نیستیم

محمدرضا بادامچی در صفحه توییتر خود نوشت: زلزله تهران کابوس بزرگی است. شهرداری تهران آیین‌نامه و قوانین مرتبط با ایمنی تهران را به صورت کامل و بادقت تمام اجرا کند. باید قوانین تنبیهی سخت‌گیرانه برای متخلفان تدوین شود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: تهران باید از همه نظر خود را برای بحران بزرگ آماده کند. متاسفانه تجربه دیشب ۲۹/۰۹/۹۶ نشان داد برای مدیریت بحران بزرگ آماده نیستیم. آموزش راهبردی حلقه مفقوده توسعه کشور است.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۲۱_۱۳-۰۶-۱۲


مردم تهران آموزش های لازم برای مواجهه با زلزله را ندیده‌اند/ هر شهروند تهرانی باید یک امدادگر باشد


محمود صادقی با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتری تهران می تواند محک مناسبی برای ارزیابی میزان آمادگی دستگاه های امدادی باشد، گفت: این زلزله تا حدی نشان داد که تهران ضربه پذیر و آسیب پذیر است به گونه ای که شاهد ترافیک سنگینی در خیابان های تهران به ویژه معابر کم عرض بودیم.ترافیک سنگین پس از وقوع زلزله دیشب تهران بیانگر این بود که مردم تهران برای مقابله با زلزله آماده نبوده و آموزش های لازم را ندیده و به نوعی دچار سردرگمی بودند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش های لازم برای مواجهه با بحران باید به مردم تهران ارائه شود، تصریح کرد: شب گذشته اطلاعاتی از مراکز مدیریت بحران و سوله ها در اختیار مردم قرار داده شد این در حالی است که این اطلاعات باید قبل از بحران و به طور مداوم به مردم ارائه شود و شهروندان از وجود چنین مراکزی آگاه باشند تا در اولین فرصت بتوانند به این مراکز پناه ببرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه هر شهروند تهرانی باید یک امدادگر باشد، افزود: آموزش و آمادگی شهروندان برای مقابله با بحران امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ در این رابطه نیاز است تمامی دستگاه ها برای مواجهه با بحران بحران های احتمالی در حال آماده باش باشند و همچنین سوله هایی که در آنها تغییر کاربری داده شده هر چه سریع تر به ماهیت اصلی خود بازگردانده شوند تا در زمان بحران بتوانند مثمرثمر واقع شوند.

عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه آمادگی مواجهه با بحران های احتمالی باید در دستگاه ها چندین برابر شود از تراکم فروشی و ساخت برج های بلند در پایتخت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ساخت و سازهای غیراصولی و برج های بلندمرتبه در معابر کم عرض امدادرسانی به مصدومان در زمان بحران را با مشکل مواجه می کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر