کد خبر: 37621
A

هلند و اروپا اجازه ندهند مسائل غیر مرتبط با برجام بر اجرای این توافق بین المللی تاثیر بگذارد

علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در جلسه با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس هلند تاکید کرد: هلند و اتحادیه اروپا نباید به رویه غیرقابل اعتماد امریکا درقبال برجام توجه نمایند.آمریکا در جهت تضعیف برجام حرکت می کند درحالی که باید به تعهدات خود درخصوص این توافق عمل نماید.

هلند و اروپا اجازه ندهند مسائل غیر مرتبط با برجام بر اجرای این توافق بین المللی تاثیر بگذارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست که پس از سفر هیات پارلمانی هلند به ایران برگزار شده بود و به ارزیابی مناسبات ایران و هلند اختصاص داشت، تاکید نمود: توسعه مناسبات بین دو کشور روند مناسبی را طی می کند،رفت و آمدهای خوبی بین دو کشور ظرف ماه های اخیر برقرار شده است که از جمله می توان به سفر هیات پارلمانی هلند به ایران در اوایل آبان ماه سال جاری و دیدار این هیات با مقامات جمهوری اسلامی اشاره نمود.
وی در این رابطه افزود: همچنین کارگروه عالی مناسبات اقتصادی دو کشور اخیرا در لاهه برگزار گردید و طرح اقدام روابط اقتصادی بین دو کشور برای سال 2018 به امضای مقامات دو کشور رسید. همچنین رفت وآمد بین شهروندان دوکشور به کشور مقابل ظرف سالهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است که میزان روادید صادره توسط سفارتخانه های دوکشور این امر را بخوبی نشان می دهد.
دکتر علیرضا جهانگیری درخصوص برجام خاطرنشان ساخت:جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نموده و آژانس بین المللی انرژی اتمی در هشت گزارش خود این امر را تایید نموده است. اما در مقابل آمریکا به تعهدات خود در قالب برجام عمل نکرده است. هلند و اتحادیه اروپا نباید اجازه دهند رویکرد آمریکا برای انحراف توجهات از برجام با طرح موضوعات غیرمرتبط با آن ،باعث اختلال در اجرای برجام شود. درصورتی که اجرای برجام از طرف غرب با مشکل مواجه شود ،بطور طبیعی بر همکاری ها بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالی در خصوص مجازات اعدام تاکید کرد :اکثر اعدام شدگان در ایران قاچاقچیان مواد مخدر هستند، قاچاق مواد مخدر هزینه های زیاد مادی و معنوی برای ایران در برداشته است و افسران و سربازان زیادی از جمهوری اسلامی در راه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به اروپا به شهادت رسیده اند.
وی خواستار حمایت اتحادیه اروپا از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر گردید.
دکتر جهانگیری همچنین به موضوع بررسی قانون مجازات قاچاقچیان مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی اشاره نمود.
علیرضا جهانگیری درخصوص بحران یمن اظهار داشت: اقدام هلند در شورای حقوق بشر در حمایت از تحقیقات مستقل در مورد نقض حقوق بشر در یمن قابل تقدیر است ،اما در شرایط کنونی بازگشائی بنادر و فرودگاه های یمن برای ارسال کمک های بشردوستانه لازم و ضروری است چون شرایط قحطی و وبا در این کشور بسیار جدی و تاسف بار است و حامیان و عاملان اقدام نظامی علیه یمن باید پاسخگوی بحران انسانی گسترده در یمن باشند.
سفیر ایران در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان درخصوص ادعای ارسال موشک از سوی ایران به یمن تاکید کرد: درحالی که امکان ارسال کمک های بشردوستانه به یمن وجود ندارد و این کشور تحت محاصره دریائی و هوائی است چگونه ادعا می شود که ایران برای یمن موشک ارسال کرده است؟این گونه ادعاها با واقعیت هیچ گونه تناسبی ندارد و جمهوری اسلامی آن را کاملا رد می نماید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر