کد خبر: 37624
A

استاندار تهران: امداد رسانی در تهران نیازمند بازنگری جدی است/ به دنبال دستور العمل جامع برای مدیریت بحران استان هستیم

ایرنا ـ تهران ـ استاندار تهران گفت: امدادرسانی در تهران در صورت بروز حادثه های مهم مثل زلزله نیازمند بازنگری و اصلاح جدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد حسین مقیمی پنجشنبه شب در نشست ستاد بحران استانداری تهران با بیان اینکه در صورت بروز حادثه امداد رسانی، کمک به مصدومان و انتقال آنان به بیمارستان با چالش جدی مواجه خواهد شد افزود: حادثه زلزله دیشب محک خوبی برای ستاد بحران و شناخت برخی مشکلات و چالش ها بود.
وی با اشاره به اینکه عملکرد دو کارگروه از 14 کارگروه ستاد بحران در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: نقاط قوت و ضعف و نحوه عملکرد و نیازهای کارگروه امداد و نجات و درمان مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: اورژانس هوایی، پد بالگرد، ایجاد شبکه های ریلی زیرزمینی ویژه انتقال مصدومان در هنگام وقوع زلزله اهمیت حیاتی دارد که در این زمینه مشکلات جدی داریم.
مقیمی با بیان اینکه در بخش هماهنگی های بین بخشی و نهادها با هم دچار مشکل هستیم گفت: خوشبختانه مصدومی در زلزله نداشتیم در غیر اینصورت با توجه به شلوغی و ترافیک شدید شهر مشکل امداد رسانی بسیار جدی بود.
وی گفت: بالگرد های موجود شب نمی توانند پرواز کنند و تامین نور آنان در شب نیاز به سرمایه گذاری دارد.
مقیمی گفت: برای برخی کارها دستور العمل و آموزش های لازم را نداریم ضمن اینکه مسائل روحی و روانی مواجهه با بحران هایی مثل زلزله نیز باید مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی باشد.
وی با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران در شهر یک دستور العمل جامع که مورد اتفاق و هماهنگی همه نهادهای مرتبط و مسئول باشد ایجاد شده و بدان عمل شود افزود: تقسیم شهر به محله های مختلف با کمک هیات های محلی و شورایاری ها یک راه کار مناسب است که به کمک این بخش بتوانیم امداد و نجات را در موقع لزوم عملیاتی کنیم.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 دقیقه چهارشنبه شب(29 آذرماه) درعمق 7 کیلومتری زمین در مرز استان تهران و البرز رخ داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر