کد خبر: 37633
A

امامی کاشانی: حفظ نظام و امنیت کشور وظیفه تمامی مسئولان است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه نباید مشکلات داخل نظام را در جامعه مطرح کرد، گفت: وظیفه ما حفظ امنیت کشور، نظام و اهمیت دادن به قوای نظام است.

امامی کاشانی: حفظ نظام و امنیت کشور وظیفه تمامی مسئولان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله محمد امامی کاشانی در نماز سیاسی و عبادی جمعه تهران با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: با این همه فداکاری برای نظام جمهوری اسلامی، نباید آنرا تضعیف کرد بخصوص افرادی که دارای مسولیت های سنگین و در راس هستند.
وی با بیان این که البته قوای سه گانه وظیفه ذاتی خود را انجام می دهند، بخصوص قوه قضاییه که کار مشکلی بر دوش دارد، ادامه داد: اگر کسی حرفی دارد باید آنرا در جلسات خصوصی بیان کند نه این که آن را در سطح جامعه مطرح کند؛ حرفی که خلاف واقع مطرح شود، چیزی جز دلسردی در جامعه ندارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: نباید مشکلات را به سطح جامعه کشاند، بلکه باید چند نفر را به عنوان ریش سفید مشخص کرد تا بتوانند حرف های شما را با طرف مقابل بررسی و حل کنند.
امامی کاشانی با بیان این که البته گفته نمی شود که در جامعه انتقاد نکنیم، ادامه داد: نباید حرف ها را به جامعه کشاند و بذر ناامیدی پراکند، البته با بودن رهبری دانا و فرزانه مشکلی پیش نمی آید.

** تحمل اعتقادات مردم ایران اسلامی برای دشمنان سنگین است
خطیب نمازجمعه این هفته تهران، با بیان این مطلب که امروز استکبار جهانی خودش را علیه نظام اسلامی بسیج کرده است، اظهارداشت: این بسیج علیه سرزمین ایران نیست بلکه علیه جمهوری اسلامی و برضد اعتقادات دینی مردم ایران است، زیرا تحمل عقیده مردم برای آنها سنگین است.
امام کاشانی با اشاره به حمله موشکی یمنی ها به پایتخت عربستان تصریح کرد: همه صاحبنظران می گویند که نشانه های ساخت این موشک از ایران نیست ولی ترامپ حرف دیگر می گوید و این بخاطر بسیج علیه ایران است.
تصریح کرد: خودشان پول از سعودی می گیرند و به آن کشور سلاح می دهند تا جنگ را در کشورهای اسلامی راه بیاندازند و مردم بیچاره یمن را بمباران کند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: ترامپ امروز آمریکا را کوچک و خوار و ذلیل کرده است. مگر می شود پایتخت رژیم صهیونیستی قدس باشد؟ این حرف ها برای توجیه غلط های خودش است و همانطور که امام (ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است.
وی با اشاره به شکست تروریست ها و داعش گفت: آنها قبل از ترامپ و رییس جمهوری های قبل خواهان تجزیه عراق بودند اما امروز فکر تجزیه این کشور از بین رفته و استقلال خود را بدست آورده است.
وی با بیان اینکه ایرانیان باید از نظر فکر، بصیرت و آگاه بودن به زمان بیدار باشند، افزود: باید خون شهیدان گرامی داشته شود چون برای این انقلاب جانفشانی فراوانی شده و باید اسلام پیاده شود، زیرا این موضوع زیربنای جمهوری اسلامی است.

** بیایید از منتظران حضرت امام زمان عج باشیم
خطیب نمازجمعه تهران گفت: بیایید عزیزان از منتظران حضرت صاحب الزمان عج باشیم و زندگی و خانه را تمیز کنیم و چشم بینا داشته و گوش شنوا داشته باشیم وآن زمان است که به انتظار نشسته ایم .
آیت الله امامی کاشانی درجمع نمازگزاران تهرانی با ذکر دعای فرج حضرت ولیعصر عج و تبریک ولادت حضرت شاه عبدالعظیم حسنی افزود: بحث امروز پیرامون آیاتی است که زمینه قیام امام زمان ارواحنا فداه را بازگو می کند و این بحث ها جنبه های متنوعی است که پیرامون این مساله جهانی در قران کریم مطرح شده است.
وی ادامه داد: بحث آیات شریف است که می توان گفت آیات اشاره ای داشته باشد به ظهور که این آیات صحیح و معتبری دارد ، این آیات در سوره مبارکه حدید از آیه 17 به بعد است.
دراین آیات آمده ، آیا زمانی نشده است که دلها به یاد خدا باشد و دلها قسی و سنگ نباشد، آیا نرسیده است آن زمان ، کسانی بودند قبل از شما که کتاب بر آنها نازل شده بود آنها از نبوت و دین دور شدند و دلهایشان قسی گردید ، زمان طولانی شد و نتوانستند و یا نخواستند که خود را وصل کنند به بیت وحی و نبوت و در اثر سنگدلی و گناه، ظلم، دروغ ، زیر پا گذاشتن حقوق مردم به فسق و گناه افتادند و خدای متعال پیامبری برای آنها فرستاد و آنها را نجات داد.
امامی کاشانی با اشاره به آیه شریفه 18 سوره حدید گفت: مقصود این آیه مهدی موعود ارواحنا فداه است. فخر رازی از علمای اهل سنت در ذیل این آیه کریمه در کتاب تفسیرش می نویسد که خدا مثال زده است وقتی که زمین موت شد زنده می کنیم آنرا، فخر رازی می گوید خدا چنین روزی را خواهد آورد ، یعنی ای انسان تو همواره تابستان و پاییز و زمستان را می بینی اما بهار یک آبادی است بعد از خزان زمستان.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر خود در واتیکان گفت: من ملاقاتی داشتم با رییس کمیته علمی واتیکان که بعد وی به مقام پاپ ارتقا پیدا کرد در مسیحیت کاتولیک ، بحث کردم شما چطور می گویید عیسی بن مریم بیاید قیامت می شود، ما می گوییم عیسی حکومت خواهد کرد و وزیر امام مهدی عج خواهد بود. شما به چه دلیل می گویید قیامت می شود، وی در پاسخ حرف ما گفت که در انجیل ما چنین است که درخت و زمان مرده است و با وجود عیسی زنده خواهد شد و من گفتم این تعبیر در قران مجید راجع به مهدی علیه السلام است و همین آیه مبارکه را برای وی خواندم.
امامی کاشانی افزود : به این مقام گفتم روایات و احادیث داریم که منظور مهدی موعود است،آدمها وقتی مرده بودند زمین بی اثر است ، ایشون متنبه شد و گفت این مطلب نکته ای است که باید راجع به انجیل بحث شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر