کد خبر: 37636
A

استاندار تهران: ایران جزء 10 کشور زلزله خیز جهان است

استاندار تهران گفت که ایران جزء 10 کشور زلزله خیز جهان است و به همین منظور چاره ای جز مقاوم سازی ساخت و ساز در سطح استان به ویژه شهرستان ملارد نداریم.

استاندار تهران: ایران جزء 10 کشور زلزله خیز جهان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد حسین مقیمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این ه فته ملارد، با بیان این که گسل های متعدد غیر فعال در استان تهران وجود دارد، گفت: این که فعال شدن گسل اخیر چه مقدار می تواند بر فعالیت گسل های دیگر استان اثر بگذارد، کار متخصصین زمین شناسی است، که باید آن ها را بررسی کنند.
وی تاکید کرد: کشور در وضعیت زلزله خیز قرار دارد و با زلزله باید زندگی کنیم، باید راحت صحبت کنیم و بسیاری از مناطق کشور ما از جمله استان کرمان همین وضعیت را دارد.
مقیمی ادامه داد: امکان تغییر این وضعیت و دستکاری گسل ها امکان پذیر نیست و ما باید از این حوادث درس بگیریم.
وی تصریح کرد: کشور ژاپن هم زلزله خیز است و زلزله های ژاپن بسیار شدیدتر از ایران است و در برخی از زلزله های رخ داده در ژاپن خسارات جانی و مالی فراوانی حادث شده اما آنها از زلزله درس گرفتند و به همین خاطر تصمیم گرفتند شهر خود را مقاوم بسازند و تمام امکانات شهری از جمله پل ها و واحدهای مسکونی و بیمارستان ها را مقاوم بسازند و به حرف مهندسین، تکنیسین ها و متخصصین ساخت و ساز توجه کردند و بعدها زلزله 8 ریشتری در ژاپن آمد، اما این شهر در برابر زلزله 8 ریشتری کاملا مقاومت کرد.
استاندار تهران با بیان این که اکثر نقاط کشور ما روی گسل است،اظهار کرد: برای اطمینان از آینده خود باید به امر مقاوم سازی توجه کنیم، باید از مهندسین بخواهیم شهر ما را مقاوم کرده و ساخت و سازها مقاوم باشد.
وی اظهار کرد: در زلزله های اخیر کرمان روستاهایی که ساختمان های خود را با طرح های بنیاد مسکن مقاوم ساختند، کشته و مصدوم و خرابی نداشتند، اما جاهایی که توجه نکردیم و مهندسی نساختیم، تخریب شد.
استاندار تهران تاکید کرد: در بخش ساخت و ساز باید مطیع فرمول های ساختمانی برای مقاوم سازی باشیم، باید رو راست باشیم و برای مقاوم ساختن و ساخت و ساز طبق نقشه های مهندسی تصمیم بگیریم.
وی همچنین از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ملارد به ریاست استاندار در این شهرستان خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور مدیران شهرستان برگزار می شود نسبت به مقاوم سازی ساختمان های شهرستان ملارد تصمیماتی خوبی گرفته خواهد شد و بنا داریم به جهت افزایش خدمات در مواقع بحرانی نسبت به تقسیم بندی خیابان های ملارد اقدامی صورت بگیرد.
محمد حسین مقیمی استاندار تهران امروز (جمعه) به شهرستان ملارد سفر کرد.
اخبار حضور استاندار تهران در سفر به شهرستان ملارد متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر