کد خبر: 37644
A

نماینده تهران: زلرله بالای ۶ ریشتر در پایتخت مشکل زاست

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه تاکنون نمایندگان تهران به جلسات ستاد مدیریت بحران دعوت نشده‌اند گفت: باید آمادگی لازم را داشته باشیم. در این راستا باید قوه مجریه، قوه مقننه، نیروهای مسلح و... جلسات مرتب و ادواری داشته باشند.

نماینده تهران: زلرله بالای ۶ ریشتر در پایتخت مشکل زاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن علیجانی نماینده مردم تهراندر رابطه با زلزله پایتخت و جلسات ستاد بحران درباره آن، به خبرآنلاین گفت: ستاد مدیریت بحران که تا کنون چند بار درباره وضعیت تهران تشکیلجلسه داده هیچ دعوتی از مجمع نمایندگان تهران به عمل نیاورده است. اما این به معنیآن نیست که منعی برای حضور نمایندگان تهران در این جلسات وجود داشته باشد، اما بهتر بود حداقلمجمع نمایندگان تهران را در جریان تصمیم گیری‌ها قرار می دادند.

او در پاسخ به این سوال که تا کنون مجمع نمایندگان تهران در جریانتصمیمات ستاد بحران نبوده است، درباره نگرانی هایی که در رابطه بازلزله تهران وجود دارد، گفت: درست است که نمی توان زلزله را پیش بینی کرد اما میتوان آماده بود. با توجه به تجربه ای که در مورد زلزله کرمانشاه وجود دارد اینارزیابی هست که ما امکانات لازم برای مواجهه با اتفاقات را داریم اما آنچه مهم استمدیریت یکپارچه بحران است که باید در این راستا آمادگی های لازم ایجاد شود.

او با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: لازم است تعداد جلسات برای هماهنگی ها بیشتر ادامه پیدا کند. ضمن اینکهمسوولین نیز در زمینه افزایش امکانات و توانمندی ها باید گام های لازم را بردارند. برای مثال اعلام آمادگی وزارت ورزش و جوانان درباره باز بودن ورزشگاه ها به منظوراستفاده مردم از این مجموعه ها خود یک گام مثبت در این جهت است. بنابراین ما باهماهنگی میان دستگاه ها می توانیم با کمترین هزینه اوضاع را کنترل و مدیریت کنیم.

نماینده تهران با اشاره به نگرانی‎هایی که درباره تمرکز مراکز تصمیم گیرنده در تهران وجود دارد، گفت: سال‌هاست که ضرورت تمرکز زدایی از پایتخت احساس می شود، اما عملا کارجدی نشده است. این یک واقعیت است که زلزله 6 ریشتر به بالا معضلات جدی را درتهران ایجاد می کند که باید در این زمینه آمادگی خود را افزایش دهیم.

علیجانی تاکید کرد: ما باید آمادگی لازم راداشته باشیم و در این راستا باید قوه مجریه، قو مقننه، نیروهای مسلح و ... جلساتمرتب و ادواری داشته باشند. در این رابطهمعضلات و آسیب های احتمالی را ارزیابی کنند و برای مقابله با آنها اقداماتلازم را انجام دهند.

او درباره مهمترین هشدارهایی که مردم تهران بایدمورد توجه قرار دهند، گفت: همانطور که دررسانه ها هم به صورت مکرر تکرار می شود، لازم است مردم همچنان هوشیاری لازم راداشته باشند. ضمن آنکه حفظ آرامش نیز دارای اهمیت بسیاری است.

محسن علیجانی در پاسخ به این سوال که آیا مجمعنمایندگان تهران تا امروز جلسه ای درباره زلزله تهران داشته‎اند یا خیر؟، گفت: از آنجایی که زلزله دو شب پیش اتفاقافتاد؛ یعنی در زمانی که مجلس تعطیل بود، هنوز جلسه ای برگزار نکرده‎ایم. اما انشالله درآینده ای نزدیک ما در این رابطه تشکیل جلسه خواهیم داد.

27216

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر