کد خبر: 37676
A

تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت کار شهرداری قرار گیرد

آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای شهرداری کلان شهر اراک، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام باید در اولویت کاری شهرداری اراک قرار گیرد و با کار جهادی در جهت اتمام این پروژه ها تلاش کند.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت کار شهرداری قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آقازاده با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری اراک، گفت: انتظار است که شهرداری اراک با تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام که از گذشته به ارث رسیده و اجرای طرح های زیباسازی شهری به ترمیم و بهبود فضای بصری شهر بپردازد.

آقازاده فضای سبز و خدمات شهری در اراک را قابل قبول عنوان کردو گفت: قطعا فضا برای بهبود شرایط وجود دارد اما لازم است در مباحث عمرانی با کار جهادی پروژه ها را به اتمام رساند و در این راستا باید از همه ظرفیت ها بهره مند شد .

وی ادامه داد:  گر چه سطح درآمدی شهرداری ها در شرایط کنونی مطلوب نیست  اما این مجموعه با تمام تلاش در صدد رفع چالش ها و تنظیم درآمدها و هزینه ها هستند تا هزینه های عمرانی، جاری و خدماتی شهر تامین شود.

استاندار مرکزی با اشاره به وحدت حاکم بر استان، تصریح کرد: انسجام و وحدت خوبی در مجموعه مدیران استان فراهم شده است و خانواده بزرگ دولت در این استان با حفظ وحدت می تواند بر مشکلات غلبه کنند.

آقازاده ابراز کرد:  گفتمان غالب مدیریتی در استان تلاش برای رفع مشکلات مردم است و باید از این فرصت حداکثر استفاده را  در جهت تسریع در رشد و توسعه استان بکار گرفت و بیش از گذشته در مسیر پیشرفت حرکت کرد.

وی تصریح کرد:  شهرداری ها باید با برنامه ریزی چند لایه ضریب آسیب پذیری اقتصادی را کاهش دهند و با مدیریت صحیح و کیفی حداکثر بهره وری را از امکانات موجود داشته باشند تا بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

استاندارمرکزی گفت: تیم مدیریتی استان در قطار واحدی سوار هستند که به سمت توسعه همه جانبه استان حرکت می کند و به منطور دستیابی به اهداف و سرعت بخشی به برنامه ها باید وحدت سرلوحه کارها باشد.

آقازاده  گفت: استانداری مرکزی از هیچ حمایتی برای شهرداری اراک دریغ نخواهد کرد و لازم است با توجه به فرصت سه ماهه تا پایان سال با اقدامات مناسب به استقبال بهار برود و تکمیل پروژه های نیمه تمام می تواند کار بزرگی در این راستا باشد .

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای کلان شهر اراک، گفت: مستندات موجود منشاء آلایندگی هوای اراک را بیشتر ریزگردهای وارداتی و محلی می دانند و البته برخی صنایع آلوده و خوذروها و منابع گرمایشی نیز در این میان سهم دارند که باید به طور دقیق نوع آلایندگی، حجم و کیفیت آن ها کاویده شود.

وی ادامه داد: در نخستین فرصت از رئیس سازمان محیط زیست برای سفر به اراک دعوت خواهد شد تا با همکاری دولت یکی از مطالبات به حق مردم اراک که بهره مندی از هوای پاک است، محقق شود.

استاندار مرکزی گفت: در چند روز اخیر با وجود اینکه بیشتر کلانشهر های کشور با غلظت بالای آلاینده های هوا دست و پنجه نرم کردند اما خوشبختانه هوای اراک درصد کمی از آلودگی را داشت و مدارس این استان تعطیل نشد.

آقازاده اظهار کرد: بیشترین حجم و ترکیب آلایندگی هوا در اراک در ایام سال ناشی از ریزگردهای مناطق جنوب کشور است در حالی که منشا آلودگی در سایر کلانشهرها بیشتر ماهیت شیمیایی دارد و ناشی از سوخت خودروها است.

استاندار مرکزی گفت: گرچه برخی صنایع نیز از علت های اصلی آلودگی هوا در اراک شناخته شده اند و نیاز است با جدیت استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرده و به تعهدات خود عمل کنند.
افزود: برای مثال طبق برنامه ریزی باید ظرف 2 سال شرکت آلومینیوم به تعهد خود در رفع آلایندگی عمل کند که این قول عملیاتی نشده است، هرچند شرایط اقتصادی این شرکت مناسب نیست اما نباید سلامتی مردم در اراک نادیده گرفته شود.

آقازاده افزود: اقدام مطلوب شهرداری اراک در تهیه دوچرخه و موتورسیکلت های برقی و نیز تعویض اتوبوس های قدیمی از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی هوا است و انتظار می رود که حوزه مدیریت شهری در اراک طرح های خلاق، مشارکت جو و هدفمندی را در حوزه کاهش آلودگی هوا دنبال کند.

وی اظهار کرد: نیمی از آلودگی شهرهای بزرگ نظیر اراک ناشی از تردد موتورسیکلت ها است که اجرای طرح برقی شدن موتورسیکلت ها در کیفیت هوای این کلانشهر اثر مشهودی خواهد داشت.

شهردار کلانشهر اراک نیز در این نشست با یادآوری اینکه، اراک 6 منطقه شهرداری دارد، گفت: استقلال مناطق از اولویت های کار مدیریت شهری اراک است که برنامه عملیاتی آن آغاز شده است.

داود تاجران افزود: شبهای اراک تاریک و کم نور است و شهرداری برای ایجاد روشنایی و نورپردازی این کلانشهر برنامه های متنوعی در دست اقدام دارد.

وی، ایجاد هشت نقطه نورپردازی، دالان نور، نورپردازی در کوه های اطراف اراک و پیاده رو سازی را از جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری اراک عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بازسازی باغ وحش، ایجاد موزه تاکسی درمی، رنگ آمیزی شهر و خط کشی سه بعدی ویژه عابران، تامین یک هزار دستگاه موتورسیکلت برقی و تهیه 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا در حمل و نقل درون شهری از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده شهرداری اراک است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر