کد خبر: 37684
A

شهردار تهران در زمان زلزله و ساعات اولیه پس از آن کجا بود؟!

شهردار تهران از شب چهارشنبه تا همین امروز حضور مشخص رسانه ای نداشته و در محل بحران که همین تهران باشد دیده نشده است. همین امر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی پویش پیدا کردن نجفی را به طور خودجوش راه بیندازند و بیان کنند که «راستی تو این شرایط زلزله تهران؛ نجفی شهردار پایتخت کجاست که هیچ خبری ازش منتشر نشده؟»

شهردار تهران در زمان زلزله و ساعات اولیه پس از آن کجا بود؟!

دیده بان ایران: محمد علی نجفی، شهردار تهران که پیش‌تر درباره عارضه قلبی و کمر دردش در رسانه‌ها اخبار و اطلاعاتی منتشر شده بود، پس از زلزله شب چهارشنبه که شهر تهران و حومه آن را لرزاند هنوز تصویری از وی در رسانه‌ها منتشر نشده است.

نجفی تنها به صورت تلفنی به گفتگو با شبکه پنجم سیما پرداخته و عکسی در صفحه اینستاگرام خود درباره اسکان مردم مضطرب در سوله‌های مدیریت بحران منتشر کرده است.

بعد از زلزله ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ظهر پنجشنبه اولین خبر بدون عکس از شهردار تهران در اینستاگرام و کانالش منتشر شد

در حالی که هیچ تصویری از نجفی در رسانه‌ها و حضور وی در ستاد مدیریت بحران تا به ساعت ۲۲ منتشر نشده اما وی در مصاحبه خود با شبکه پنج سیما ابرازداشت:

امروز عمدتا در دفتر خودم جلسه داشتم و در کنار آن در محل اصلی ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز حضور یافتم. علاوه بر این از یکی - دو سالن ورزشی شهر تهران نیز بازدید داشتم چرا که شهرداری تهران از شب گذشته درب تمامی سالن های ورزشی را باز کرده و افرادی را برای کمک به مردم فرستاده بود.

در شرایطی که تصاویری از ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران منتشر نشده اما تصاویر ستاد سازمان بحران کشور نشان می دهد که اسماعیل نجار رئیس این سازمان در جلسه حضور دارد و اخباری از جلسه و حاشیه آن منتشر شده است.

 

همین موضوع سبب شده که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی پویش پیدا کردن نجفی را به طور خودجوش راه بیندازند و بیان کنند که «راستی تو این شرایط  زلزله تهران؛ نجفی شهردار پایتخت کجاست که هیچ خبری ازش منتشر نشده؟»

همینطور از نجفی خواسته شده که برای اثبات ادعای خود درباره حضور در ستاد بحران عکس‌هایش را منتشر کند.

اصلاح‌طلبان و رسانه‌های این جناح سیاسی نیز که تا دیروز در حوادث مختلف مانند حادثه پلاسکو در دوران شهرداری محمد باقر قالیباف حسگرهای نظارتی‌شان دقیق می‌شد در برابر فعالیت نجفی در زمان اضطرار زلزله تهران و همچنین حضور شائبه‌انگیزش در ستاد بحران و پیگیری وضعیت پایتخت سکوت اختیار کرده‌اند تا به خوبی نشان دهند که استانداردهای دوگانه جناحی سیاسی برای این رسانه‌ها مطرح است. سکوت دامنه داری که در زمینه آلودگی هوای شدید تهران نیز شاهد آن بودیم.

دو خبری که از نجفی بدون رویت وی توسط خبرنگاران و عکاسان در رسانه‌ها منتشر شده است؛ یکی در اینستاگرام و دیگری به صورت تلفنی

جالب اینجاست که در حادثه پلاسکو قالیباف که در قم به سر می برد، دو ساعته خود را به محل بحران رساند اما در حالی که شرایط تهران پیش از این در حالت بحران آلودگی به سر می برد و اینک زلزله را نیز تجربه کرده است‌  و حضور فعالانه و ستادی شهردار تهران را برای در سطح شهر می طلبد، اثری از نجفی در مدیریت بحران تهران دیده نمی‌شود.

در زلزله کرمانشاه ( ۲۲ آبانماه) که بخشی از جنوب تهران را نیز لرزاند نیز آقای شهردار حضور منفعلی داشت و صبح روز بعد از زلزله به طور نمایشی به بازدید از ستاد بحران تهران رفت و این تصاویر را نیز در کانال تلگرامی خود منتشر کرد اما روز بعد از زلزله ۵ ریشتری تهران هنوز حتی یک تصویر هم از حضور شهردار در ستاد مدیریت بحران که در گفتگو با رسانه ملی نجفی ادعا کرده، منتشر نشده است.

تصاویر حضور نجفی در ستاد مدیریت بحران تهران که بیش از یکماه پیش (۲۳ آبانماه) در کانالش منتشر کرد

منبع: مشرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر