کد خبر: 37736
A

کوچکی‌نژاد: تصمیم‌گیری در مواقع بحران برای آلودگی هوا روش درستی نیست

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست با تاکید بر این که مجلس باید ورود جدی‌تری به مساله آلودگی هوا داشته باشد گفت: این روش که در مواقع بحران و هشدار تصمیماتی برای آلودگی هوا اتخاذ شود روش درستی نیست.

کوچکی‌نژاد: تصمیم‌گیری در مواقع بحران برای آلودگی هوا روش درستی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به پیگیری فراکسیون محیط زیست مجلس، در مورد آلودگی هوا گفت: چهارشنبه هفته گذشته این فراکسیون در جلسه‌ای به بررسی آلودگی هوا پرداخت و نهایتا مقرر شد طی هفته جاری با مسئولانی از محیط زیست، تشکل‌های محیط زیست و سازمان جنگل‌ها آلودگی هوا  و نحوه ورود مجلس به این مساله مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

وی افزود: همانطور که مشخص است و طی این چند سال هم سابقه داشته آلودگی هوا معمولا در یک فصل خاص و زمان خاصی به دلیل وارونگی هوا اتفاق افتاده و به اوج خودش می‌رسد و ما باید با توجه به این مساله پیش بینی‌های لازم را برای به حداقل رساندن خسارت‌ها هم داشته باشیم.

موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا هستند که بر اساس برنامه ششم دولت موظف شده تا سالانه ۱۰ درصد از موتور سیکلت‌ها را جمع‌آوری و موتور سیکلت‌های برقی را جایگزین کند. اما تا به حال این قانون اجرایی نشده است.نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنین بیان کرد:‌ متاسفانه سازمان محیط زیست و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها پیش بینی لازم را در این فصل سال ندارند و مردم دچار گرفتاری‌های زیادی می‌شوند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:‌ با توجه به تشدید آلودگی هوا به ناچار مدارس را تعطیل می‌کنند تا بتوانند اثرات زیست محیطی را کاهش دهند اما از سوی دیگر میلیاردها تومان خسارات وارد می‌شود درحالی که هیچ پیش بینی برای این حادثه ندارند. در واقع تا به مرز هشدار می‌رسند تصمیم می‌گیرند که چه کنند و این روش، روش درستی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین افزود: معتقدم مجلس هم باید نسبت به این مساله ورود جدی‌تری داشته باشد تا اینگونه شرایط تکرار نشود. البته در جلسات هفته جاری فراکسیون محیط زیست به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد:‌ موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا هستند که بر اساس برنامه ششم دولت موظف شده تا سالانه ۱۰ درصد از موتور سیکلت‌ها را جمع‌آوری و موتور سیکلت‌های برقی را جایگزین کند. اما تا به حال این قانون اجرایی نشده است.

به نظر می‌رسد سازمان محیط زیست به عنوان نهاد متولی بحث آلودگی هوا باید به طور جدی برنامه ریزی کرده و از مجلس قوه قضاییه و نهادهای مرتبط برای حل این مشکل کمک بگیرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر