کد خبر: 37817
A

راه حل حذف کنکور، برگزاری آزمون‌های استاندارد توسط آموزش و پرورش است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است در مساله حذف کنکور و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش باید نسبت به برگزاری آزمون‌های استاندارد اقدام کرده و نتیجه برای ملاک عمل سوابق تحصیلی در اختیار سازمان سنجش قرار دهد.

راه حل حذف کنکور، برگزاری آزمون‌های استاندارد توسط آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید جواد ساداتی نژاد درباره مساله حذف کنکور و اظهار نظر برخی مسئولین مبنی بر این که برای حذف کنکور چهار  سال زمان نیاز  گفت:‌ قانون سنجش و پذیرش دانشجو برای هر یک از دستگاه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش‌، سازمان سنجش و وزارت علوم وظیفه‌ای را مشخص کرده که باید به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه وزارت آموزش و پرورش وظیفه خود را انجام نداده است، از این رو وقتی گفته می‌شود سوابق تحصیلی باید ملاک عمل قرار گیرد یعنی باید در طول دوره چهار ساله دبیرستان آزمون‌های استاندارد و یکپارچه برای کل کشور برگزار شود و اگر همین زمان اجرا را در نظر بگیریم چهار سال طول می کشد تا به کنکور برسد و نتایج این آزمون‌ها دراختیار سازمان سنجش قرار گیرد و برای همین است که می‌گویند زمان نیاز دارد.

نماینده مردم کاشان در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی آموزش و پرورش این آزمون‌ها را برگزار نکرده و قانون اجرایی نشده است نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بیان کرد: این که مدام صحبت از حذف کنکور داشته باشیم که کنکور حذف نمی‌شود؛ زیرا از طرفی دیگر یکسری رشته‌های پر طرفدار هم وجود دارند که باید برای آنها آزمون برگزار کرد.

ساداتی نژاد اظهار کرد: برای این که بتوانیم این مساله را ساماندهی کنیم باید ۸۵ درصد سوابق مورد استفاده قرار گیرند و راه حل این است که آموزش و پرورش کار خود را انجام داده و نتایج را به سازمان سنجش برای لحاظ کردن سوابق تحصیلی اعلام کند.

وی در پایان یادآور شد: البته مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه در حال بررسی وضعیت و شرایط موجود است و باید منتظر ارائه گزارش و پیشنهادات بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر