کد خبر: 37869
A

بررسی بودجه دستگاه های زیرمجموعه دستگاه قضا/ تهیه گزارشی در مورد وضعیت قاچاق کالا و ارز برای ارائه به مجلس

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه پیشنهادی دستگاه های زیرمجموعه دستگاه قضا در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

بررسی بودجه دستگاه های زیرمجموعه دستگاه قضا/ تهیه گزارشی در مورد وضعیت قاچاق کالا و ارز برای ارائه به مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسن نوروزی در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی لایحه بودجه سال 97 بخش قضایی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: بودجه پیشنهادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان پزشکی قانونی، سازمان بازرسی و مرکز پژوهش های قوه قضائیه در این نشست بررسی شد.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بودجه قوه قضائیه یک حد اجتناب ناپذیر بودجه و یک حد نرمال داریم که حد نرمال 23 هزارمیلیارد تومان و حد اجتناب ناپذیر 15 میلیارد و هشتصد میلیون تومان است که اگر این مبلغ به قوه قضائیه تزریق شود؛ می توان با آن به تکالیفی که در برنامه های ششم و نسبت به قانون آیین دادرسی کیفری یا به موادی که در برنامه ششم قوه قضائیه را نسبت به اجرای آنها مکلف کردیم در حد اجتناب ناپذیر دست یابیم.
نوروزی اظهار داشت: دراین نشست در جریان پیشنهادهای بودجه ای، تمامی دستگاه های زیرمجموعه دستگاه قضا قرار گرفتیم و مشخص شد که بیش از هفت میلیارد از مبلغی که به قوه قضائیه اختصاص می یابد؛ درآمد تامین شده از سوی خود این دستگاه است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تقریبا بیش از 11 هزارمیلیارد تومان مربوط به هزینه های جاری، تملک دارایی ها و تکالیف این دستگاه است.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان درمجلس دهم افزود: باتوجه به اینکه بودجه دولت اندک است؛ بنابراین می توان از 23 هزار میلیارد تومان چشمپوشی و آن را به مرز 15 هزار و 800 میلیارد تومان نزدیک کرد؛ تا بودجه قوه قضائیه به مرز اجتناب ناپذیر نزدیک شود و بتوان بحث تملک دارایی ها، هزینه جاری، استخدام پزشک و کارمند در پزشکی قانونی، طرح کاداستر، تقویت سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری و سازمان تعزیرات حکومتی را تحقق بخشید.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 14 هزار و 202 میلیارد برای قوه قضائیه در لایحه بودجه 97 پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد؛ برخی از اعضای کمیسیون مانند محمدجواد فتحی، بهمن طاهرخانی، مجید ناصری نژاد، جلیل رحیمی جهان آبادی و اینجانب گزارش دقیق، مستدل و مستندی در رابطه با وضعیت قاچاق کالا و ارز تنظیم کرده و به کمیسیون و سپس به مجلس ارائه کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر