کد خبر: 37926
A

توضیحات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران درباره لغو مناظره میان تاجزاده و رسایی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در رابطه با عدم ارائه مجوز توسط دانشگاه تهران برای برگزاری برنامه مناظره میان مصطفی تاجزاده و حمید رسایی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

پس از اعلام آمادگی آقای تاجزاده برای مناظره با آقای رسایی پیرامون مسائل سال‌های ۷۸ و ۸۸، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به همراه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بر آن شدند تا در دانشگاه تهران فضایی را جهت گفت‌وگو و انجام این مناظره ایجاد نمایند. اما با کمال تأسف مسئولین امر در دانشگاه تهران بدون ذکر هیچ دلیلی با درخواست مجوز این دو تشکل اسلامی مخالفت کرده و اجازه برگزاری این مناظره را صادر ننمودند.

بی شک گفت‌وگو در فضایی عقلانی چون دانشگاه می‌تواند بسیاری از واقعیات را در سطح جامعه علی الخصوص جامعه دانشگاهی نمایان سازد که متأسفانه مسئولین محترم دانشگاه در راستای آشکار ساختن واقعیت ها و ایجاد فضای گفتگو که پیشتر مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، همراهی ندارند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که این عدم مجوزها برای اوّلین بار در دانشگاه تهران رخ نداده است بلکه متأسفانه برخی از شخصیت های برجسته سیاسی و یا علمی کشور نیز به دلایلی نامعلوم اجازه ورود به دانشگاه تهران را نداشته و این در حالی است که همین شخصیت ها به راحتی جواز حضور در دیگر دانشگاه های سطح تهران را دریافت می نمایند.

جا دارد مسئولین محترم دانشگاه تهران اگر به دنبال حفظ آرامش و رعایت عدالت هستند، به جای جلوگیری از حضور بعضی شخصیت‌ها و یا نظارت‌های جزئی در برنامه های انجمن اسلامی، در برابر دخالت نهادهای بیرون از دانشگاه ایستادگی نمایند و از انتشار تصاویر اهانت‌آمیز به شخصیت های محبوب کشور که توسط برخی تشکلهای جعلی و یا تشکلهای وابسته منتشر گردیده است، ممانعت نمایند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر