کد خبر: 37959
A

با توجه به کمک‌ها در خصوص زلزله‌ بم وضعیت باید بهتر باشد

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در آستانه حادثه زلزه بم با بیان اینکه در این خصوص از سوی مردم و دولت‌ها کمک بسیاری شد، گفت: با وجود این کمک‌ها وضعیت باید بهتر باشد.

با توجه به کمک‌ها در خصوص زلزله‌ بم وضعیت باید بهتر باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حبیب الله نیکزادی پناه در ارزیابی اقدامات دولت‌ها در زمینه حادثه دلخراش زلزله‌ بم گفت: ابتدا یاد و خاطره همه جانباختگان مظلوم زلزله‌ بم را گرامی می دارم و به همه مردم عزیز شرق استان کرمان و همه ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. ما این موضوع را باید از دو زاویه نگاه کنیم. کشور ما کشوری است که دائما دارای حوادث غیرمترقبه است، متاسفانه از ۳۴ بلای طبیعی در ۲۷ مورد دارای  بلای طبیعی هستیم.

دولت‌ها باید یک مقدار هم به بازتوانی ساختاری مردم زلزله‌ بپردازند. متاسفانه به این موضوع پرداخته نشد. هنوز مردم ما درگیر آلام روحی ناشی از زلزله‌ هستند. وی افزود: با  توجه به کمک‌های مردمی ملت خودمان و مردم نوع دوست خیلی از کشورهای دنیا و همچنین کمک‌های  دولت خودمان و دولت‌های دیگر در جهان طبیعتا وضع ما باید از وضعیت کنونی بهتر باشد، هرچند اکنون عمده شهر ساخته شده ولی هنوز خرابی‌هایی در سطح شهر وجود دارد. دلیل این موضوع این است که  خیلی از مردمی که مالکین این املاک و ساختمان‌ها هستند در منطقه حضور ندارند که به امید خدا به تدریج در حال بازگشت هستند و در آینده باقی خرابی‌ها ساخته خواهد شد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان این مهم که شهر بم آماده زندگی است، گفت: مردم در این شهر زندگی می‌کنند، باتوجه به بنیه ایمانی که مردم داشته‌اند و با توجه به عمق فاجعه، هم مردم تلاش کردند و هم دولت‌ها کمک کردند. نباید این را فراموش کنیم آنچه در وسع دولتها در اینباره بود، انجام شد.

نیکزادی پناه انتقاد کرد: اما دولتها به یک موضوع نپرداختند. همانگونه که دولت‌ها پیگیر ساخت و ساز بناهای تخریب شده هست، باید یک مقدار هم به بازتوانی ساختاری مردم زلزله‌ بپردازند. متاسفانه به این موضوع پرداخته نشد. هنوز مردم ما درگیر آلام روحی ناشی از زلزله‌ هستند. وقتی این اتفاق بیفتد مردم هم روحی و هم جسمی آسیب می بینند. فردی که هم روحی و هم جسمی آسیب ببیند، دیگر امیدی به آینده نخواهد داشت، شادابی در  جامعه نخواهد بود. به این موضوع‌ها باید پرداخت تا مردم کرمانشاه و نقاط دیگر زلزله‌زده به درد مردم‌ ما گرفتار نشوند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر