کد خبر: 37967
A

جوابیه روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور به سایت انتخاب

روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص مطلب روز شنبه مورخ 2 دی 1396 سایت انتخاب جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  درپی درج مطلبی با عنوان " اظهارنظر رییس سازمان «بحران‌زده» مدیریت بحران / آقای نجار! مردم از دست راهکارهای شما به کجا فرار کنند؟ " در صفحه سیاسی روز شنبه مورخ 2 دی 1396، مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‎گردد، لطفاً دستور فرمایید بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات، جوابیه این سازمان در همان صفحه درج گردد.
متعاقب وقوع زلزله 5.2 ریشتر در شب چهارشنبه مورخ 29/ 9/96  در حوالی ملارد که در برخی استان ها از جمله استان تهران احساس شد شورای مدیریت بحران شهر تهران مطابق دستورالعمل در دقایق اولیه تشکیل گردید که این امر نشانگر آمادگی سازمانی و هماهنگی های از قبل انجام شده می باشد.
بر اثر این زمین لرزه جمعیت قابل توجهی از مردم تهران خانه های خود را ترک کردند و با توجه احتمال زمین لرزه های بزرگتر ترجیح دادند شب را در بیرون از خانه  و ترجیحاً در نزدیکی منزل سپری نمایند. بنظر نویسنده محترم کجا می توان چند میلیون نفر را اسکان داد؟ جز اینکه توصیه شود مردم در کنار خیابان ها، بزرگراهها، فضاهای سبز و... که خطری آنها را تهدید نکند استقرار یابند و از تردد غیر ضروری در خیابان ها اجتناب نمایند که ایجاد ترافیک سنگین نشود.
در کنار توصیه های آرام بخش با هماهنگی های بعمل آمده کلیه بوستان ها، فضاهای سبز، سوله های مدیریت بحران، اماکن ورزشی، اماکن مذهبی و حرم مطهر حضرت امام مقرر شدتمامی امکانات خود در اختیار شهروندان قرار دهند.
از 2 سال پیش در مانور  زلزله مدارس که هر ساله در 8 آذر در مدارس سراسر کشور برگزار می شود . رویکرد محله محوری مورد توجه قرار گرفته که در آن تلاش می شود مردم با استقرار در مدارس مقاوم سازی شده خود در امور مدیریت بحران مشارکت نمایند.
یکی از اصول مدیریت بحران بخصوص در کلانشهری مانند تهران القای حس آرامش به شهروندان و پرهیز از سخنانی است که شرایط اجتماعی را پیچیده نماید. سوال اینجاست که چگونه نویسنده محترم از کنار کلیه اقدامات انجام شده و توصیه های ارایه شده به سادگی گذشته و تنها این جمله را ملاک قضاوت خود قرار داده است؟ آیا نویسنده محترم نظرسنجی و ارزیابی  از شهروندان در این خصوص انجام داده یا برداشت های ذهنی خود را به جامعه تعمیم داده است؟
و نکته آخر اینکه موضوع مدیریت بحران عرصه امور انساندوستانه است. لذا از اصحاب رسانه انتظار می رود که در قضاوت خود ابعاد مختلف را مدنظر قرار داده، به نقش آموزش و اطلاع رسانی خود عمل نموده و مسایل را بدور از ملاحظات سیاسی تحلیل نمایند.
روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر