کد خبر: 37996
A

تحلیلگرارشدفرانسه: قاسم سلیمانی قدرتمندترین ژنرال خاورمیانه است

تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در رسانه های فرانسوی، روز دوشنبه در گفتگو با رادیو اروپا-1، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را قدرتمندترین ژنرال خاورمیانه در سال 2017 معرفی کرد.

تحلیلگرارشدفرانسه: قاسم سلیمانی قدرتمندترین ژنرال خاورمیانه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 'دیدیه فرانسووا' تحلیلگر ارشد مسایل سیاسی در گفتگو با رادیو اروپا-1 مهمترین رویداد در جهان را در سال 2017، پیروزی بر گروه تروریستی داعش در خاورمیانه توصیف کرد.
مجری این شبکه رادیویی از این کارشناس فرانسوی پرسید: بدون شک سال 2017 مملو از تحولات تلخ و شیرینی بود. یکی از آنها شکست داعش در منطقه خاورمیانه بود. در این میان قاسم سلیمانی فرمانده ارشد ایرانی نقشی اساسی بر عهده داشت. وی شخصیتی بسیار مرموز و در عین حال قدرتمند دارد. نظر شما در این باره چیست؟
دیدیه فرانسوا پاسخ داد. بله. کاملا صحیح است. هیچ فرمانده نظامی را در عراق، سوریه، لبنان و در مجموع در منطقه خاورمیانه قدرتمندتر از ژنرال قاسم سلیمانی نمی شناسم، شخصیتی که نام او با مبارزه و شکست داعش در عراق، سوریه عجین یافته است.
وی فرمانده ارشد سیاست های سپاه پاسداران در خارج از مرزهای ایران است؛ سپاه پاسدارانی که از همان روزهای اول انقلاب ایران درسال 1979 به دستور آیت الله خمینی (ره) تاسیس شد و تا به امروز هم مهمترین بازوی نظامی ایران به شمار می رود.
وی ادامه داد:قاسم سلیمانی فردی است که از همان روزهای نخست مبارزه با داعش، ازجانب ایران ماموریت مبارزه با این گروه را بر عهده گرفت. این ژنرال ایران از سال 2014 همواره در خط مقدم مبارزه با گروه داعش همزمان در دو جبهه سوریه و عراق حضور داشت.
اروپام**9041**1590
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر