کد خبر: 37998
A

استاندار تهران: اگر مسئولان مجوز ساخت ساختمان غیراستاندارد را بدهند در کشته شدن مردم سهیم هستند

ایرنا - تهران - استاندار تهران با تاکید بر دقت و حساسیت مدیران در صدور و نظارت ساخت بناها گفت: اگر مسئولان مجوز ساخت ساختمان غیراستاندارد را بدهند در زمان وقوع حادثه بویژه زلزله در کشته شدن مردم سهیم هستند.

استاندار تهران: اگر مسئولان مجوز ساخت ساختمان غیراستاندارد را بدهند در کشته شدن مردم سهیم هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد حسین مقیمی عصر دوشنبه در نشست کارگروه مسکن استان تهران با بیان اینکه بعد از زلزله اخیر تهران به هیچ وجه نباید اجازه داده شود تا ساختمان غیر ایمن بنا شود تاکید کرد: باید با تدبیر، دقت و آینده نگری با مقوله زلزله کنار بیاییم.
وی گفت: کشور ایران زلزله خیز است و باید ضمن شناسایی زمین و جغرافیای آن تلاش کنیم تا ساخت و سازها با گسل ها فاصله داشته باشد و اگر نزدیک گسل ها ساختمان سازی شد بناهایی مقاوم شکل بگیرد.
مقیمی گفت: به کار گیری مصالح مناسب، استاندارد و مرغوب در کنار آموزش حرفه ای کارگران در افزایش کیفیت و مقاومت ساختمان ها اهمیت زیادی دارد.
وی گفت: همه مسئولان مرتبط با ساخت بناها مخصوصا شهرداران استان تهران با نصب بنری بالای میزکار خود رسما اعلام کنند که به هیچ وجه جواز ساخت بنای غیرایمن صادر نمی شود.
مقیمی گفت: فرآیندهای نظارتی نیز باید تقویت شده و همه بخش ها به مسئولیت نظارتی و کنترلی خود در ساخت بنای مقاوم و استاندارد عمل کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات جدی در ساخت و ساز استان تهران اضافه بنای غیرقانونی حتی تا ٥ طبقه است.
نادر محمدزاده گفت: جریمه های معین شده برای ساخت و ساز اضافه بازدارنده نبوده و سود سازندگان بسیار بیشتر از جرائم است.
وی گفت: بافت فرسوده و ساخت و ساز در آن باید به صورت جدی و اساسی مورد توجه باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، زلزله 5،2 ریشتری 29 آذر 96 تهران هر چه بود تمام شد اما این حادثه درس هایی داشته که اگر آن را خوب فرانگیریم قطعا در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر