کد خبر: 38086
A

نوبخت: تیتری نزنیم که مردم را شکنجه دهد/ واقعیت ها را منعکس کنید

سخنگوی دولت در واکنش به تیتر یکی از رسانه های منتقد دولت گفت: تیتری نزنید که مردم را شکنجه دهد و به دنبال تحریک و ترسیم آینده ای ناامید کننده در کشور باشد.

نوبخت: تیتری نزنیم که مردم را شکنجه دهد/ واقعیت ها را منعکس کنید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر نوبخت امروز - سه شنبه - در جلسه هفتگی با خبرنگاران پس از این که درباره اقدامات دولت برای کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ گزارشی ارایه کرد، با قرائت دست خطی که به وی دادند، اظهارداشت: خبرگزاری فارس تیتر زده ' حمایت سخنگوی دولت از گرانی قیمت تخم مرغ'.
وی پرسید که آیا خبرنگاری از خبرگزاری فارس در این نشست حضور دارد؟
خبرنگاری دست خود را بلند کرد و گفت: من هستم اما فقط خبر را فرستادم و مدیران رسانه، خودشان تیتر زده اند.
نوبخت خطاب به وی گفت: پس همین الان زنگ بزنید و بگویید چنین تیتری اشتباه است و من چنین حرفی نزدم و این گونه تیتر بزنید که 'قیمت تخم مرغ بزودی به قیمت واقعی خودش بازخواهد گشت و دولت با تمامی توان نسبت به تنظیم بازار نسبت به تنظیم بازار اقدام خواهد کرد'.
وی تصریح کرد: این نشان می دهد هر رسانه ای که این تیتر را می زند، می خواهد مردم را شکنجه کند، تمام تلاش دولت این است که موضوع تخم مرغ را ساماندهی کند و جلوی نوسانات را بگیرد و به مردم واقعیت ها بگوید اما عده ای همواره تلاش می کنند که مردم را تحریک کنند و آینده ای ناامید کننده در برابر مردم ترسیم کنند.
یکی از خبرنگاران به شوخی به نوبخت گفت: همین رسانه ها فردا می گویند سخنگوی دولت تیتری را هم دیکته کرد.
این موضوع باعث خنده حاضرین و سخنگوی دولت شد و گفت: من تهدیدی ندارم و با اصحاب محترم رسانه و با افرادی که در دور این میز نشسته اند، علقه عاطفی داشته وهمه را می شناسم و تردید ندارم که شما همیشه منعکس کننده واقعیات هستید. اما برخی از دوستان فکر می کنند اگر تیتر دیگری بزنند جذاب تر است، البته اگر دنبال جذابیت باشند.
سخنگوی دولت در ادامه از رسانه ها خواست که واقعیات را منعکس کنند و گفت: ما که نمی خواهیم مردم را اذیت کنیم و تمام تلاش دولت این است که مردم در رفاه باشند و تمامی سیاست ها در همین راستا است.

**شعرخوانی دو خبرنگار پیشکسوت در جلسه سخنگوی دولت
به گزارش ایرنا، در پایان جلسه سخنگوی دولت، نوبخت وقتی به آخرین نفر سوال کننده رسید با دیدن 'حسن فرازمند' از پیشکسوتان روزنامه اطلاعات با روی گشاده و لبخندی بر لب به وی خوش آمد گفت و ادامه داد: از این که مهمان عزیزی را امروز در جلسه داریم بسیار خوشحالیم که باید بعد از جلسه با وی چای صرف کنیم.
فرازمند نیز گفت: امروز آمدم تا بعد از جلسه اگر فرصتی شد یک چای باهم صرف کنیم ولی برای شما یک هدیه از اشعارم با خط خودم آورده ام که تقدیم می کنم.
نوبخت آن را باعث افتخار دانست و اجازه داد که وی ابیات شعر خود را اینگونه بخواند: 'بعد برجام فقط چل چله ها می دانند، وسعت دید تماشا دارد، قدرت بال بوئینگ پرواز از کجا تا به جاست و کبوترها یک واسطه اند بین آزادی و برج ایفل، بعد برجام، سلام از من و اهل کلام، اهل نظر، اهل معاش به جهان همه پنجره هاش'.
بعد از وی ناصر یمین مردوخی کردستانی از پیشکسوتان رسانه نیز درخواست کرد که شعری بخواند و نوبخت نیز به درخواست وی پاسخ مثبت داد و این خبرنگار شعر خود را سرود.
نوبخت پس از شعر مردوخی گفت: البته همه با ادبیات آقای مردوخی آشنایی دارید و هر آنچه که می گوید از سر صدق و دل است، کما این که من گاهی اوقات انتقاد بسیار تند و صریح و صمیمی وی را به جان گرفته ام و از این بابت که وی آنچه در دل دارد بر زبان جاری می کند، امیدوارم من و دولت شایسته ستودن انسان های شایسته ای همچون استاد مردوخی باشیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر