کد خبر: 38107
A

رضایی: انقلاب اسلامی خلاء امنیت و اقتدار را درکشور پر کرد/ امنیت منطقه در سایه جمهوری اسلامی تامین می شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که انقلاب اسلامی خلاء امنیت و اقتدار را درکشور پر کرد گفت: یکی از خلاءهای بزرگی که در 300 سال در ایران بوجود آمد خلاء اقتدار بود که کشور و جامعه و هویت ما را آسیب پذیر کرد.

رضایی: انقلاب اسلامی خلاء امنیت و اقتدار را درکشور پر کرد/ امنیت منطقه در سایه جمهوری اسلامی تامین می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی در مراسم سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی اظهار داشت: قدرت‌های خارجی در 200سال عمدا تلاش کردند که ایران اقتدار نداشته باشد و در این راه سرزمین‌های زیادی را از ایران جدا کرده و اموال و منابع ایران را بردند؛ در آن زمان ایران، کشوری وابسته و نامتعادل بود اما انقلاب اسلامی خلاءها ی اقتدار را پر کرد و اقتدار و امنیت به کشور بازگردید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز قدرت اطلاعاتی ایران بزرگترین قدرت منطقه است و بعدا که اسرار و اسناد داعش منتشر شود، خواهید دید ما در عمق داعش نفوذ کرده بودیم و فقط در سر مرز یا در سوریه و عراق با داعش نمی‌جنگیدیم.
رضایی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ دستور حضرت امام(ره) مبنی بر واگذاری تامین امنیت پروازها به سپاه پاسداران، به فرمانده سپاه تهران دستور دادم که هیچ هواپیمایی دیگر نباید ربوده شود و گفتم که دو سه پاسدار باید در هر هواپیما حضور داشته باشند، که با شروع این کار، همان ابتدا جلوی هشت مورد هواپیما ربایی در اسمان ودوازده مورد درزمین گرفته شد.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: یک مرتبه که در جریان یک هواپیماربایی در آسمان اصفهان، درگیری شدیدی بین هواپیماربایان و پاسداران ما در داخل هواپیما صورت گرفت و پاسدار ما در حالی که مجروح و کف هواپیما افتاده بود، به قلب هواپیماربا شلیک کرد و عملیات خنثی شد و هواپیما در اصفهان فرود آمد و خبرش در جهان پیچید.
وی گفت: زمانی ما اقتدار و امنیت را در داخل تامین می‌کردیم اما امروز در منطقه و در بیرون از مرزها با تروریست‌ها می‌جنگیم چراکه امنیت ما به امنیت منطقه گره خورده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآوری کرد: امروز اقتدار به عراق و سوریه برگشته و به فلسطین هم برخواهد گشت و امنیت و اقتدار منطقه به حمایت ایران خواهد انجامید.
وی ادامه داد: دولتمردان امروز مسوولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند و امنیت و اقتدار امروز فضا را آماده کرده تا در دیگر حوزه های اقتصادی و فرهنگی و صنعتی و ... هم پیشرفت کنیم.
رضائی افزود: پاسداران برای مردم و اسلام جان خود را می‌دهند و امنیت را به ارمغان می آورند و دولتمردان هم باید از این فرصت طلایی استفاده کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آیا همانقدر که در حوزه امنیت پیشرفت کردیم، در صنایع مختلف و استفاده از آب و خاک هم پیشرفت داشتیم؟ بدتر از آن این است که آنهایی که خود متهم این عقب ماندگی هستند علیه نیروهای مسلح جوسازی کنند و بگویند که چرا این مقدار پول به نیروهای مسلح می‌دهید یا چرا نیروهای مسلح خارج از مرزها با تروریستها می جنگند.
وی خاطرنشان کرد: شما بروید پشت سر امنیتی که نیروهای مسلح ایجاد کردند، بازار فروش را بدست بگیرید. چرا باید در سایه امنیتی که ما ایجاد کردیم، دیگران بازار فروش داشته باشند. این باعث شرمندگی آقایانی است که کار نکردند. نباید نیروهای مسلح را از پیشرفت بازداشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد باید بصورت انقلابی درست شود، گفت: از زمانی که عربستان و امارات، قطر را محدود کردند، کشتی‌های غول پیکر قطری که می‌رفتند از امارات نفت کوره می‌گرفتند، بجای ایران که نزدیکتر هم هست، آن را از جای دیگر تهیه می‌کنند؛ امروز کشور قطر سیصدهزار تن نفت کوره می‌خواهد و در حالیکه ما نزدیکتریم اما چون ابزارش را نداریم ، سالی دو میلیارد دلار هم درآمد را از دست می‌دهیم؛ این در حالی است که انبارهای ما انباشته از نفت کوره است، برخی از این موارد بخاطر تحریم هم نیست بلکه به دلیل بی کفایتی برخی مسوولان است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: عده ای به صورت حساب شده سمت و سوی ، مشکلات اقتصادی کشور و جامعه را بسوی نظام می‌دهند در حالی که این مشکلات ربطی به نظام و نیروهای مسلح ندارد.
در ابتدای این مراسم محسن رضایی با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر