کد خبر: 38173
A

انتفاد زنگنه به صدا و سیما: پهلوان پنبه را به عنوان قهرمان معرفی نکنید/ رگ سفید در موعد مقرر خاموش شد

وزیر نفت با انتقاد از صدا و سیما برای انتشار اخبار منفی گفت: آتش سوزی در چاه رگ سفید ظرف 60 روز و در موعد مقرر با موفقیت مهار شد.

انتفاد زنگنه به صدا و سیما: پهلوان پنبه را به عنوان قهرمان معرفی نکنید/ رگ سفید در موعد مقرر خاموش شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بیژن نامدار زنگنه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه چرا مهار چاه رگ سفید بیشتر از زمان اعلام شده طول کشید، اظهار کرد: مدت زمان مهار چاه بیشتر از زمان مطرح شده نبود؛ رگ سفید در همان شصت روزی که اعلام کردیم خاموش شد.
وی در ادامه با مخاطب قرار دادن خبرنگار صداوسیما گفت: شما برای خود زمانی خاصی اعلام می کنید تا بعد بگویید دولت توانایی کار ندارد و یکسری پهلوان پنبه را به عنوان قهرمان معرفی می کنید.
زنگنه ادامه داد: خوشبختانه با تلاش دوستان و همکاران ما در شرکت حفاری، خاموش کردن چاه را از دو مسیر هوایی و زمینی برنامه ریزی کردیم و به رغم همه فشارها و آزارهایی که به همکارانمان رساندند، چاه خاموش شد.
وی تصریح کرد: بیش از 10 بار از بالا به چاه حمله شد اما موفقیتی به دست نیامد ولی همزمان، برای رسیدن به محل تغذیه چاه فوران کرده، چاهی حفر شد و دیروز به این محل تغذیه رسیدیم و بالاخره چاه مهار شد.
وزیر نفت خاطر نشان کرد: جا دارد از دو همکاری که در روز نخست فوران چاه جان خود را از دست داده یادی کنم و به خانواده آنها تسلیت بگویم امیدوارم صدا وسیما هم این کار را درست منعکس کرده و اخبار منفی منتشر نکند.
به گزارش ایرنا، چاه شماره 147 رگ سفید 2 در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، هفتم آبان ماه امسال هنگام عملیات حفاری دچار آتش سوزی شد و 2 نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری جان خود را از دست دادند.
آتش سوزی در این چاه نفتی پس از 58 روز تلاش بی وقفه مهندسین شرکت ملی حفاری ایران، دیروز با موفقیت خاموش شد.
وزیر نفت همچنین درباره تعیین تکلیف حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده گفت: اکنون لایحه بودجه در مجلس است و باید مجلس درباره آن تصمیم بگیرد. من هم شنیده ام که کمیسیون انرژی دیروز اعلام کرده است که بند افزایش قیمت حامل‌های انرژی را حذف می کند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر