کد خبر: 38196
A

روسای کمیسیون های مجلس با روحانی دیدار می کنند

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با درخواست روسای کمیسیون های مختلف مجلس، رییس جمهوری دوشنبه آینده با آنها دیدار خواهد داشت.

روسای کمیسیون های مجلس با روحانی دیدار می کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی امیری روز چهارشنبه پس جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اطلاع رسانی درباره دیدار سران قوا با دفتر رییس جمهوری است، گفت: در هفته آینده روسای کمیسیون های مجلس با رییس جمهوری دیدار خواهند داشت.
وی ادامه داد، روسای کمیسیون های مختلف مجلس علاقمند بودند که با رییس جمهوری دیدار کنند و هر کدام از کمیسیون ها تخصصی نقطه نظراتی درباره حوزه مسئولیت و کمیسیون مربوطه دارند که در این دیدار مطرح خواهند کرد.
معاون رییس جمهوری زمان برگزاری دیدار روحانی با روسای کمیسیون ها را روز دوشنبه آینده (11 دی ماه) اعلام کرد.
وی درباره استیضاح وزرا نیز اظهار داشت: طبع و ذات مجلس و نمایندگان مطالبه گری براساس قانون اساسی است و نمایندگان مجلس حق سوال، تذکر و استیضاح دارند و دولت نیز دولتی قانونمدار و قانونگراست و به تمام اختیارات قانونی دستگاه های مختلف احترام می گذارد و موضوع استیضاح نیز به دلیل دغدغه ها و سوالاتی که برای نمایندگان پیش می آید، مطرح شده است.
امیری خاطر نشان کرد: وزرا نیز در کمیسیون ها و در گفت وگوهای دو یا چندجانبه مجلس حضور می یابند و در این جلسات به تصمیمات مشترکی درباره مسایل مطرح شده می رسند که امیدواریم درباره استیضاح نیز این مسیر را طی کند.
وی افزود: معمولا موضوعات استیضاح برای ما عادی است. سوال و استیضاح برای ما عجیب و غریب نیست و مجلس دارای اختیارات قانونگذاری و نظارتی است و حق استفاده از این اختیارات را دارد و ما نیز مطیع قانون هستیم.
وی همچنین با گرامیداشت روز 9 دی تصریح کرد: در هر زمان که نظام جمهوری اسلامی نیاز به حمایت و کمک ملت داشته، مردم فارغ از نوع نگاه های سیاسی و جناح بندی های حزبی و گروهی در صحنه های مختلف دفاع از نظام جمهوری اسلامی حضور پیدا کرده اند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر