کد خبر: 38213
A

زلزله تهران اخطار جدی به دولت و مردم بود

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه زلزله تهران اخطار جدی به د ولت و مردم بود گفت: باید با عزم جدی برای استحکام و ایمن سازی ساختمان ها و مراکزی که در آن زندگی و کار می کنیم تلاش و فعالیت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جمع مردم روستای صالح خانی با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: خوشبختانه در این روستا با کمک دولت و مردم خانه های جدید برای زلزله زدگان احداث و به آنها واگذار شد اما ما نباید فراموش کنیم که در کشور ما گسل های فراوانی وجود دارد و هر سال در گوشه و کنار آن زلزله هایی به وقوع می پیوندد و خسارت مالی و جانی به هموطنان ما وارد می شود.
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: ما باید این واقعیت که کشور ما کشوری زلزله خیز است را بپذیریم و با عزم جدی برای ایمن سازی ساختمان ها تلاش کنیم. بدون تردید اگر زلزله ای بزرگ در شهرهایی مانند تهران ایجاد شود می تواند آسیبی جدی به کشور وارد کند.
وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا برای نوسازی و مقاوم سازی 6 میلیون واحد روستایی گفت: تاکنون 2 میلیون واحد روستایی بازسازی و استحکام یافته است و باید با سرعت با کمک مردم به اهداف تعیین شده در این زمینه دست یابیم.
دکتر جهانگیری ادامه داد: تجربه بازسازی روستاهای زلزله زده استان خراسان رضوی نشان داد که ما می توانیم در یک مقطع زمانی کوتاه کار احداث و بازسازی خانه ها را انجام دهیم تا مردم سرپناه مناسب برای زندگی داشته باشند.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه باید برای شهرهای بزرگ کار جدی تری انجام دهیم، اظهار داشت: دولت مصمم است طرح نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای بزرگ را با کمک مردم انجام دهد.
وی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب و تذکرات ایشان برای توجه به طبقه ضعیف به ویژه تامین مسکن زلزله زدگان گفت: در استان خراسان رضوی بنیاد مستضعفان و انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، دولت و مردم همه کمک کردند تا پیش از زمستان این واحدهای مسکونی در اختیار مردم قرار گیرد.
دکتر جهانگیری سپس به موضوع اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: اینکه در روستاها کار مناسب برای جوانان وجود نداشته باشد شرایط مناسبی نیست دولت در این ارتباط منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش بینی کرده و با سود کم آن را در اختیار مردم قرار خواهد داد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گفتگوی صمیمی خود با برخی از اهالی روستا اظهار داشت: من از جوانان این روستا و روستاهای کشور می خواهم که خود را دست کم نگیرند و وارد میدان کار شوند و تولید و اشتغال را در مناطق روستایی راه بیاندازند.
وی افزود: نباید فقط به بخش کشاورزی بعنوان شغل نگاه کرد بلکه باید تدابیری اندیشید تا زنان و جوانان تحصیلکرده ما فرصت مناسب اشتغال پیدا کنند.
دکتر جهانگیری در خاتمه تاکید کرد: از نظر ما آن دسته از فرمانداران و بخشدارانی موفق هستند که بتوانند از منابع اختصاص داده شده چندین واحد خوب اقتصادی و صنعتی برای بخش ها و شهرستان های خود راه اندازی کنند

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر