کد خبر: 38223
A

جهانگیری: مردم نگران زلزله و افزایش قیمت‎ها نباشند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: عزم دولت بر استحکام بخشی بافت‎های فرسوده و ناکارآمد و مراکز مهم جمعیتی است.

جهانگیری: مردم نگران زلزله و افزایش قیمت‎ها نباشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری در حاشیه آیین افتتاح واحدهای مسکونی نوساز روستاهای زلزله زده 'قلعه براشک و صالح خانی' خراسان رضوی به خبرنگاران گفت: کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد و دولت عزم جدی برای مقاوم سازی و بازسازی بافت های فرسوده دارد تا خسارات وارده را به حداقل برساند. 

وی وقوع زلزله های اخیر در استانهای مختلف کشور و تهران را اخطاری جدی خواند و افزود: اگر شهر بزرگی مانند تهران دچار زلزله ای بزرگ بشود، آسیب های بسیار عظیمی به ملت ایران وارد می شود. 

جهانگیری اظهار کرد: خوشبختانه از حدود 6 میلیون واحد روستایی در کشور تا کنون کار بازسازی و مقاوم سازی 2 میلیون واحد انجام شده و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مردم روستا و نیز حمایت های دولت بقیه واحدها نیز در زمان کوتاهی استحکام بخشی می شوند. 

مردم نگران نباشند

همچنین جهانگیری در بدو ورود به مشهد مقدس نیز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به خبرنگاران گفت: من به مردم اطمینان می دهم که سیاست هایی اتخاذ شده و دولت به گونه ای حرکت خواهد کرد که همان طور که تورم را در کشور تک رقمی کرد، نگذارد مردم زیر فشارهای ناشی از افزایش قیمت کالاها قرار بگیرند. 

وی افزود: در سفرم به خراسان رضوی برخی طرح های اقتصادی افتتاح می شود که نمونه ای از کارهای بزرگ دولت در زمینه محرومیت زدایی در مناطق روستایی است. مقاوم سازی خانه ها در برابر زلزله جزو سیاست های بسیار مهم دولت دوازدهم است و رئیس جمهوری دستور داده که بازسازی بافت های فرسوده و مناطق آسیب پذیر شهرها خصوصا در کلانشهرها در دستور کار قرار گیرد . 

جهانگیری بیان کرد: مقاوم سازی خانه های روستایی از سالها قبل در کشور آغاز شده و در سفرم به خراسان رضوی بخشی از آنها افتتاح می شود .

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر