کد خبر: 38234
A

سفیرسابق آمریکا در روسیه: گسل نفوذ واشنگتن فعال شده است

نشریه هیل درگزارشی نوشت: «توماس پیکرینگ» سفیرسابق آمریکا در روسیه روزچهارشنبه گفت که نفوذ جهانی ایالات متحده با توجه به وجود مسائل مختلف در سراسر جهان رو به افول قرار دارد.

سفیرسابق آمریکا در روسیه: گسل نفوذ واشنگتن فعال شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، براساس گزارش این نشریه، پیکرینگ افزود: تصور می کنم که ما داریم از چشم مردم آن سوی مرزها می افتیم.
وی برای تائید سخنان خود به مطالعات مرکز تحقیقات «پیو» استناد کرد که نشان می دهد وجهه جهانی آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در حال کاهش بوده و به نوعی می توان آن را به فعال شدن گسل نفوذ آمریکا در سراسر دنیا تعبیر کرد.
پیکرینگ افزود: این وضعیتی نیست که آمریکا برای برخورداری از توان رهبری جامعه جهانی به آن نیاز داشته باشد یا خواستار آن باشد.
هیل در ادامه این گزارش نوشت: سخنان سفیر سابق آمریکا در حالی منتشر شد که واشنگتن با طیفی از موضوعات بین المللی همچون برنامه هسته ای کره شمالی، تنش با ایران و عواقب تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رو بروست.
ترامپ پیشتر راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا را به عنوان راهی برای اصلاح اشتباه های روسای جمهوری سابق این کشور ارائه داد.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد شراکت بزرگی را با کشورهای دیگر (اشاره به روسیه و چین) برقرار کنیم، تا هنگامی که منافع ملی مان حفظ شود.
ترامپ افزود: کشوری که از رونق و شکوفایی اش در داخل محافظت نکند، نمی تواند از منافع خود در آن سوی مرزها دفاع کند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر