کد خبر: 38246
A

واشنگتن‌پست: آمریکا نباید تهدید سایبری ایران را دست کم بگیرد

روزنامه‌نگار واشنگتن پست در گزارشی نوشت که توانایی‌های سایبری ایران در مقایسه با روسیه و چین محدودتر هستند اما با این حال ایران اکنون قادر به صدمه زدن به آمریکا در حوزه سایبری است.

واشنگتن‌پست: آمریکا نباید تهدید سایبری ایران را دست کم بگیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، واشنگتن پست در گزارشی به قلم دیوید ایگناتیوس، روزنامه‌نگار ارشد خود نوشت: زمانی که بحث از حملات سایبری به میان می‌آید آمریکا یک فیل و ایران یک حشره است اما با این حال در صورت عدم محافظت یک حشره نیز می‌تواند باعث صدمه و عذاب شود.

همچنین قرار است میزان دقیق توانایی‌های سایبری ایران با عنوان «تهدید سایبری ایران» از سوی کالین اندرسون و کریم سجادپور از بنیاد صلح کارنگی منتشر شود؛ در این گزارش آمده است اگرچه ایران جزو کشورهایی است که در حوزه سایبری سابقه طولانی ندارد اما می‌تواند لطمات جدی به هدف خود وارد کند.

این روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه این مطلب به این نکته اشاره می‌کند که آمریکا مثل گذشته که اتفاقاتی مثل حمله سایبری روسیه به کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 و به سرقت رفتن اطلاعات فوق سری این کشور از سوی چین در معرض حملات سایبری حتی از کشورهای دیگری همچون ایران قرار دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر