کد خبر: 38249
A

توصیه رهبری به مسئولان گذشته و فعلی/ شنبه آینده؛ نشست سران سه قوه و...

شنبه آینده؛ نشست سران سه قوه برگزار می‌شود، ادامه ادعاهای توییتری وزیر خارجه بحرین علیه ایران، محکومیت چند فرد در امارات به اتهام جاسوسی برای ایران، منشور حقوق شهروندی؛ از حرف تا عمل، سفررییس قوه قضاییه به ایلام، دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ششم دی ماه ۱۳۹۶ است.

توصیه رهبری به مسئولان گذشته و فعلی/ شنبه آینده؛ نشست سران سه قوه و...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزار ش ایسنا، در آستانه‌ نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند: آن کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند. رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با یادآوری سخنان حکیمانه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «میزان حال فعلی افراد است» خاطرنشان کردند: همه باید مراقب باشیم زیرا هیچکس ضمانت درست‌ماندن تا لحظه مرگ را ندارد.

نشست سران سه قوه شنبه هفته آینده (۹ دی ماه)به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. نشست گذشته سران قوا (شنبه، ۴ آذرماه) به میزبانی رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود و سران سه قوه طی این جلسه به بیان مباحث مهم ملی و منطقه ای همچون رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران مؤسسات مالی و اعتباری و مسائل داخلی و بین المللی پرداخته بودند.

جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.اسحاق جهانگیری در این جلسه بر ضرورت نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت ها بصورت مستمر تاکید کرد و گفت: باید کنترل مستمری بر بازار وجود داشته باشد و همواره کالاهای اساسی و اقلام اصلی مورد نیاز مردم در دسترس آحاد جامعه قرار گیرد.

لاریجانی نیز در مراسم تقدیر از پهلوان کریمی گفت: کار با ارزش آقای کریمی در باخت مصلحتی برای قرارنگرفتن مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی، صیانت از ارزش‌های ملی ایران بود. وی افزود: قهرمانی مستمر ورزشکاران،به کشور تشخص می‌دهد.

صباح زنگنه کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه  تا آزادی کامل خاک سوریه امکان نهایی حل بحران فراهم نمی‌شود گفت: با وجود توافق‌های ایران، ترکیه و روسیه در خصوص حل بحران سوریه اما همچنان اختلافات بین معارضان در سوریه وجود داشته و بخش‌هایی از خاک این کشور نیز تحت تصرف گروه‌های مختلف است بنابراین باید در انتظار نتیجه مذاکرات آستانه هشت ماند.

حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مقر اتحادیه عرب، با بیان اینکه گفت‌وگو با ایران را رد نمی‌کنیم گفت: گفت‌وگوی عربی ـ ایرانی امری مردود و غیرقابل قبول نیست اما لازم است چند سوال بسیار مهم را مطرح کنیم. این گفت‌وگو چگونه برگزار شود؟ بر چه اساسی برگزار شود و چه زمانی برگزار شود؟

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در صفحه توییتر خود بار دیگر ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد و گفت: ایران به دنبال اجرای طرح توسعه طلبانه و کینه توزانه است.

منصور هادی رییس‌جمهور دولت مستعفی یمن نیز بار دیگر ایران را به دخالت در یمن متهم کرد و گفت : پایان دادن به طرح ایران که حوثی ها آن را اجرا می کنند امری حتمی است.

همچنین یک دادگاه تجدیدنظر در امارات متحده عربی در ارتباط با پرونده امنیتی، یک فرد نظامی را به اتهام انتقال اطلاعات حساس نظامی به ایران به ۱۵ سال حبس محکوم کرد. روزنامه گلف نیوز، با اشاره به محکومیت چند فرد در امارات به اتهام جاسوسی برای ایران نوشت:دادگاه فدرال تجدیدنظر در ابوظبی روز سه‌شنبه در ارتباط با یک سری پرونده‌های مرتبط با امنیت کشور احکامی را علیه چند متهم صادر کرد که حبس سه تا ۱۵ سال بوده است.

منشور حقوق شهروندی؛ از حرف تا عمل

«حقوق شهروندی» مجموعه قواعد حاکم بر روابط اشخاص در جامعه است و جزو حقوق ذاتی و فطری انسان‌هاست و غیرقابل‌ انتقال و تجزیه‌ناپذیر است و به تابعان یک کشور فارغ از رنگ، قومیت، نژاد، دین و طبقه‌شان تعلق می‌گیرد.رعایت حقوق شهروندی یکی از تاکیدات و وعده های حسن روحانی رییس جمهور بود که از ابتدا آن را مطرح کرد و در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم پیش‌نویس آن تهیه شد، اما تدوین آن حدود سه سال طول کشید و نهایتا در ۲۹ آذر ماه سال ۹۵ با امضای رییس جمهور نهایی شد.

آیت الله آملی لاریجانی  در راس هیئت عالی قضایی، برای بررسی مسایل قضایی و دیدار با مسئولان، خانواده شهدا و علما، قضات و کارکنان دادگستری به استان ایلام سفر کرد. رییس قوه قضاییه در هنگام ورود به استان ایلام در فرودگاه ضمن تشریح اهداف سفر خود به ایلام تاکید کرد: هدف اصلی سفر بررسی وضعیت دستگاه قضایی ایلام است.

همچنین رییس دستگاه قضا در دیدار خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و روسای عشایر ایلام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت بی بدیلی در منظقه تبدیل شده است، گفت: امروز توانایی نیروی نظامی و علمی جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در چهارمین جلسه دادستانی تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۶، به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و این بیان را که مشکل جامعه چند تار مو نیست پس باید رها شود، مردود دانست اظهار داشت: حوزه عفاف و حجاب مصادیق متعدد دارد و فراتر از موضوع پوشش، شامل حوزه‌هایی چون سینما، مطبوعات، سبک زندگی و نحوه رفتار در جامعه می‌گردد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) ششم دی ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر