کد خبر: 38323
A

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:آیت الله هاشمی محل رجوع سیاسیون برای حل اختلافات بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای قدرت همدلی و گذشت بالایی بود و بسیاری از سیاسیون و جناح های مختلف کشور برای حل اختلاف های میان خود به ایشان مراجعه می کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:آیت الله هاشمی محل رجوع سیاسیون برای حل اختلافات بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن هاشمی روزپنجشنبه درهمایش «بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی » در سالن همایش های غدیر قم، افزود: صداقت اجتماعی و پرهیز از شتاب زدگی از ویژگی های ممتاز آیت الله هاشمی بود و به همین دلیل ایشان همواره میان گروه های سیاسی دوستی و تفاهم برقرار می کرد و محل حل اختلاف های داخلی و خارجی بود.
وی با اشاره به توانایی بالای آیت الله هاشمی درکنترل عواطف و احساسات خود، بیان کرد: ایشان به غیر از ایجاد تفاهم میان جناح های سیاسی داخلی، دردوران دفاع مقدس نقش بسزایی در اتحاد میان نیروهای ارتش و سپاه داشت، همچنین ایشان در مسائل بین المللی هم به دنبال دوستی ایران با کشورهای جهان به خصوص همسایگان بود و در دوران خود توانست تا حد زیادی اختلاف های موجود میان ایران و عربستان را حل کند.
وی ادامه داد: ایشان بعد از انقلاب اسلامی اهداف بسیاری را برای نظام اسلامی دنبال کرد و با قدرت بالای گذشت و صبر خود، تمام توانش را برای همدل ساختن مردم با نظام اسلامی و جلوگیری از تفرقه در جامعه به کار بست.
فرزند آیت الله هاشمی گفت: امروز دستاوردهای آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همگان واضح است و سیره رفتاری او در محیط خانه و جامعه برای بسیاری به عنوان الگوی عمل درآمده است.
وی بیان کرد: حفظ اسرار و رازداری یکی از ویژگی های ممتاز آیت الله هاشمی بود که با عقلانیت و اعتدال همراه شده بود.
ایشان به مردم و آینده ایران امیدوار بود و به ملت عشق می ورزید و از زهد فروشی دوری می کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرگذشت پر از مبارزه و استقامت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پیش از پیروزی انقلاب گفت: آیت الله هاشمی که برای فراگیری علم به قم هجرت کرده بود، پس از رحلت آیت الله بروجردی، مشغول تبلیغ برای مکتب امام راحل شد و از اوقات خود در راه فراگیری علم و مبارزه با رژیم شاهنشاهی استفاده کرد.
وی با بیان این که آیت الله هاشمی هفت بار به زندان رژیم پهلوی افتاد، افزود: ایشان دردوران شاهنشاهی بارها مورد شکنجه و آزار قرار گرفت و پنج سال از عمر خود را در زندان گذراند.
وی ادامه داد: در اسناد ساواک مشخص است که آیت الله هاشمی تا چه میزان تحت کنترل رژیم پهلوی بوده است و سخنان وی با سایر مبارزان در دوران زندان و سایر زمان ها ثبت و ضبط می شده است.
فرزند آیت الله هاشمی گفت: این مرد بزرگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان استمرار نظام و فرماندهی جنگ به خوبی عمل کرد و با آینده نگری که داشت نهادهای همچون دانشگاه آزاد و مترو تهران را برای خدمت رسان به مردم ایجاد کرد.
محسن هاشمی همچنین در این مراسم به دیدار خود با آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: در این دیدار ایشان بیان کرد؛ «آقای هاشمی مرد بزرگی بود و مردمی بود و من همیشه به یاد ایشان هستم و هرگز آقای هاشمی را فراموش نخواهم کرد.»
همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی در آستانه فرارسیدن اولین سالگرد ارتحال ایشان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان با قرائت پیام آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید درقم برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری 19 دی ماه سال 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر ایشان صبح روز سه شنبه، 21 دی ماه 95 با حضور میلیونی مردم عزادار ایران اسلامی در دانشگاه تهران تشییع شد و در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) آرام گرفت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر