کد خبر: 38327
A

سفیر ایران در روسیه: تهران بدنبال گفت وگو و ایجاد ثبات در منطقه است

«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی در روسیه در دیدار با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امورخارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه گفت:تهران بدنبال گفت وگو و ایجاد ثبات در منطقه است

سفیر ایران در روسیه: تهران بدنبال گفت وگو و ایجاد ثبات در منطقه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سنایی و بوگدانف روز پنجشنبه در این دیدار پیرامون مناسبات ایران و روسیه، تحولات منطقه خاورمیانه، مسائل سوریه و یمن، گفت وگو و تبادل نظر کردند.
بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه در گزارشی اعلام کرد: بوگدانوف در این دیدار با اشاره به شرایط حساس خاورمیانه بر استمرار رایزنی های میان دو کشور تاکید و اضافه کرد، کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در اواخر ژانویه 2018 در سوچی، برگزار خواهد شد و کشورهای ضامن در روند آستانه قبل از آنها با هم در این باره دیدار و رایزنی خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد که اوضاع یمن پس از کشته شدن علی عبدالله صالح، پیچیده شده است. در عین حال بحران یمن، راهکار نظامی ندارد بلکه باید راهکار سیاسی و گفت وگوهای یمنی دنبال شود.
مهدی سنائی سفیر ایران در روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط میان دو کشور، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بدنبال گفت وگو و ایجاد ثبات در منطقه است و شرایط حساس منطقه، اقتضاء می کند که رایزنی های دیپلماتیک دو جانبه ای و منطقه ای، توسعه یابد.
وی با اشاره به مواضع مقامات کشورمان در بحران های سوریه و یمن، اظهار کرد: هیچکس از استمرار این بحران ها و درگیری ها سود نخواهد برد و اگر این مسائل با همفکری و مشورت میان کشورهای منطقه حل نشود، دیگران به این منطقه طمع خواهند ورزید.
سنائی تاکید کرد: رفتار اخیر دولت ایالات متحده آمریکا در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، باعث شد که کشورهای اسلامی در مقابله با سیاست های آمریکا، متحد شوند.
ترامپ اواسط آذر ماه گذشته در اقدام نسنجیده ای تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اعلام کرد. این اقدام ترامپ محکومیت جهانی آمریکا را به همراه داشت و مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه ای تغییر موقعیت قدس را غیرقابل قبول خواند. با این اقدام آمریکا در سطح جهانی در انزوای کامل قرار گرفت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر