کد خبر: 38339
A

بخش خصوصی قدرتمند پیش نیاز توسعه است

معاون اول رییس جمهور گفت: یکی از اصلی ترین پیش نیازهای توسعه، حضور بخش خصوصی توانمند و قدرتمند در عرصه های اقتصادی کشور است.

بخش خصوصی قدرتمند پیش نیاز توسعه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح فاز دوم مجتمع کاغذ سازی پردیس با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم اعتماد بخش خصوصی برای فعالیت فراهم شود گفت: رهبر معظم انقلاب با سیاست های اصل 44 گره بزرگی از اقتصاد کشور بازکردند. مهمترین پیام این سیاست ها این بود که بخش خصوصی هیچ محدودیتی در جمهوری اسلامی ندارد و می تواند هر چقدر می تواند بزرگ شود.
وی افزود: جهت گیری نظام و دولت این است که بخش خصوصی میدان دار و موتور محرک اقتصاد باشد و به روند توسعه و اشتغال ایران کمک کند.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: بخش خصوصی موفق است که بتواند با شریک خارجی فعالیت کند زیرا تولیداتشان از نظر کیفیت و قیمت قادر به رقابت در بازارهای جهانی خواهد بود
دکتر جهانگیری با بیان اینکه ما از تولید داخلی حمایت می کنیم اما تولید کننده ای موفق خواهد بود که در بازارهای بین المللی محصولاتش را عرضه کند، گفت: هدف ما حضور در بازارهای منطقه و در مرحله بعد بازارهای اروپا و جهان است.
وی با بیان اینکه اگر سرمایه گذاری در کشور به جای فاینانس بصورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت های داخلی باشد آثار بهتر و مطلوبتری برای ما در پی خواهد داشت و با اشاره به همکاری ایران با چین، حجم مناسبات و سرمایه گذاری های دو کشور گفت: ما در زمینه کاغذ تحریر کمبود جدی داریم و کاغذ بسته بندی نیز مورد نیاز کشور است و تولید این کالاهای پر اولویت از طرف دولت حمایت می شود.
دکتر جهانگیری افزود: مدیریت این مجموعه باید برنامه های توسعه این کارخانه را با جدیت پیگیری کند و مطمئن باشد دولت و بانک ها در زمینه سرمایه در گردش و اعتبارات به این واحدها کمک خواهد کرد.
وی در پایان افزود خراسان رضوی بخش خصوصی قدرتمندی دارد و بخش صنعت این استان نیز متکی به بخش خصوصی است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر