کد خبر: 38395
A

ضرغامی: واقعه بزرگ 9 دی سال 88، انقلابی دیگر بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از 9 دی به عنوان انقلابی دیگر نام برد و گفت: واقعه بزرگ 9 دی، آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از آن به عنوان انقلاب دیگر و انقلاب سوم نام ببریم.

ضرغامی: واقعه بزرگ 9 دی سال 88، انقلابی دیگر بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عزت الله ضرغامی در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (ع) و تبریک سالروز حماسه 9 دی قیام بزرگ ملت ایران افزود: 9 دی به دلیل عمق فهم و درک و بصیرت مردم از یک سو و خودجوش بودن و فراگیری آن از سوی دیگر که در نتیجه معادلات جهانی و امیدواری دشمن را برهم زد، اهمیت زیادی دارد به همین دلیل کسانی که از آن به عنوان انقلاب سوم یاد می کنند تعبیر درستی دارند.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن و حرکت تاریخی دانشجویان مسلمان پیروخط امام در تسخیر لانه جاسوسی و تعمیق دشمن شناسی و مبارزه با آمریکا که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران است، حادثه بزرگ هشت و 9 دی که تقریبا به فاصله هشت ماه ، دفاع مقدس مثل هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از آن به عنوان انقلاب دیگر نام ببریم.
وی تصریح کرد: در این حوادث دشمن و ضدانقلاب امیدوار شد؛ حوادثی که عمدتا در تهران صورت گرفت، دشمن ناامید به ویژه آمریکایی ها را در آن مقطع که به ویژه در مساله هسته ای، کاملا ایران مقتدر و پایدار را پذیرفته بودند و از مواضع خود عقب نشینی کرده بودند،دوباره به بزرگنمایی مسائل ایران بپردازند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از این حوادث، چون تسلط و حرفه دشمنان، تصویرسازی و تصویرپردازی و خبرسازی است توانستند از این حوادث بزرگنمایی کند و جامعه ایران را به گونه ای دیگر جلوه دهند و آثار زیانبار و تخریبی فراوانی برای انقلاب و مردم در سطح جهانی رقم خورده بود که خوشبختانه حماسه بزرگ 9 دی، ورق را برگرداند و به مراتب قوی تر از گذشته، این جایگاه اقتدار را به ملت و انقلاب ایران هدیه کرد.
ضرقامی افزود: البته هشتم دی در خیلی استان ها و شهرستان های دیگر تظاهرات بزرگی صورت گرفت و 9 دی در استان های دیگر از جمله تهران تظاهرات شد، بنابراین 8 و 9 دی به عنوان حماسه ای که ملت ایران خلق کرد، مدنظر است.
وی با اشاره به ریشه یابی اعمال انسانی از منظر قرآنی و دیدگاه مطهری، گفت: طبق آیات، انگیزه تشکیکاتی که منکرین معاد و قیامت انجام می دهند ، واقعا این نیست که خدا و معاد را قبول ندارند بلکه دنبال اهداف دیگری هستند. به تعبیر این آیات این افراد، چون می خواهند گناه و معصیت کنند و آزاد باشند و حرف خودشان را حاکم کنند اگر ببینند حرفشان با اعتقاد به خدا و پیغمبر ، سازگاری ندارد، سعی می کنند اصل را منکر شوند تا بتوانند حرفشان را بزنند.
وی اضافه کرد: بسیاری از مکاتب و اظهار نظرها که در تاریخ ثبت شده اگر دنبال انگیزه های اولیه و دلایل به وجود آورنده مکاتب برویم به چیزهایی دیگری می رسیم که این افراد به دلایل دیگر مبلغ مکاتب می شوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: حوادثی که در سال 88 اتفاق افتاد، متاسفانه عده ای از خواص که نمی خواستند شکست را باور کنند و احساس می کردند از دایره قدرت و تصمیم گیری خارج می شوند حاضر شدند به هر قیمت ولو به بهانه تقلب که هیچکدام قبول نداشتند، اوضاع را به هم بریزند و عملا با اهداف براندازی دشمن همسو شوند.
ادامه دارد...
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر