کد خبر: 38398
A

گناه 80 میلیون نفر، پای افرادی است که تسهیلات هزارمیلیاردی می گیرند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان بسیار دقیق بودن جزای عمل در قیامت گفت: افرادی که هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و آن را می خورند و می بلعند؛ گناه 80 میلیون نفر در روز قیامت به پای آنهاست.

گناه 80 میلیون نفر، پای افرادی است که تسهیلات هزارمیلیاردی می گیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در فرازی از خطبه نخست نماز سیای عبادی جمعه امروز تهران، افزود: مبادا اعمال و عباداتمان با فحش ها، غیبت ها، تهمت ها، با خوردن مال مردم، ناسزاها و آسیب به جان مردم، برباد برود و کارهای خیر ما به دیگری منتقل شود واین یکی از مسائل حتمی و قطعی در نظام آفرینش است.
وی با این دعا که خداوند همه ما را بیدار کند بویژه آنانی که می توانند از بیت المال سوء استفاده کنند و یا پول های کلانی از بانک بگیرند ، ادامه داد: شوخی نیست، شنیده ام فردی حتی رقم هزار میلیارد تومان از بانک می گیرد و در مقابل چیزی هم که پرداخت نمی کند؛ او درنهایت یا از کشور فرار می کند یا مخفی می شود. درحالی که این، پول های مردم است ، مردم داد می زنند چرا پول های ما را که دربانک گذاشته ایم نمی دهید و درحقیقت این افرادی که تسهیلات کلان دریافت می کنند پول های مردم را بردند، خوردند و بلعیدند؛ والله قیامتی است که نمی توانید جواب دهید همه عباداتی که داشته اید برباد می رود و گناهان 80 میلیون به پای شما نوشته خواهد شد (شعار نمازگزاران: مفسد اقتصادی، اعدام باید گردد).
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به تقوای الهی اظهارکرد: همه شما و خودم را به تقوای الهی شفارش می کنم؛ بدانیم همه در محضر خدا هستیم اگر خدایی ناکرده خطایی از ما صادر شده فورا از خدای متعال عذرخواهی کرده و بگوییم خدای بزرگ! شرمنده هستیم از بی ادبی که در مقابل تو و دید تو داشتیم و عصیان و از فرمان تو مخالفت کردیم.
وی با بیان اینکه سفارش من به تقوا در این آیه است که 'مردم مراقب باشید گناه نکنید حریم الهی را حفظ کنید و بدانید قیامت روز سختی است'، ادامه داد: قیامتی است که اعمال شما در طول عمر مجسم و به شما برگردانده می شود؛ از اعمال شما چیزی حذف نمی شود همه می ماند و به صورت جزای عمل به ما برمی گردد.

** خداوند از ظلم ظالم نمی گذرد
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان قبلی خود در خطبه های نماز جمعه در زمینه معاد، گفت: امروز باز به بحث معاد برمی گردم. نکته اول اینکه اگر کسی بگوید سخت ترین سوال چیست فکر کنم جواب بدهید که سخت ترین سوال ظلم است و سخت ترین برنامه را ظالم دارد که جواب را درست داده اید؛ خداوند به عز و جلال خود قسم خورد از ظلم ظالم و حق مظلوم نمی گذرد.
با تلاوت آیه ای ، ادامه داد: این بار امانت را به دوش انسان گذاشتیم و دو خطر ظلم و جهل او را تهدید می کند و ظلم یکی از دو خطری است که متوجه انسان در قیامت می شود. این ظلم و اینکه خداوند از ظلم ظالم نمی گذرد دو بخش دارد یکی اینکه خداوند ظالم را به اشد مجازات، می رساند اما تنها مسئله این نیست و بخش دوم اینکه خداوند حق مظلوم را از ظالم می گیرد و به او می دهد.
امام جمعه تهران ، افزود: صرف اینکه ظالم در آتش جهنم برای ابد بسوزد کافی نیست و شاید بپرسید حق مظلوم که توسط ظالم ضایع شده است، چه می شود؟ درباره شدت عذاب ظالم در آیات قرآن کم نیامده است و در آیات سوره مبارکه 'فجر'، 'آمده که فرشتگان منظم در صف واحد می آیند و حکم فرمان خداوند صادر می شود و جهنم را هم در صحنه قیامت می آوریم جهنمی که بیدارو زنده است و وقتی نگاهش به گنهکار می افتد فریاد می کشد و با فریادش به گنهکار می گوید تو طعمه من خواهی شد'؛ این جهنم در انتظار گنهکاران بویژه ستمکاران و ظالمان است.
خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران درباره انواع ظلم ها، گفت: یکی ظلم به جان است و خون طرف ریخته و او کشته می شود و یا جراحتی به او وارد می شود. دوم ظلم به آبرو است؛ اگر کسی به آبروی انسان ها چه در حضور و چه در غیاب او، آسیب برساند، ظلم است.

** صاحب هر درهم بیت المال، 80 میلیون نفر است
وی سومین ظلم را ظلم مال برشمرد و ادامه داد: ظلم مال یعنی اینکه اموال شخصی، بیت المال را غارت کند، بیت المال اینگونه نیست که صاحب نداشته بشد صاحب هر درهم بیت المال حدود 80 میلیون است که اگر به ناحق از این بیت المال استفاده کند ، به 80 میلیون نفر ظلم کرده است.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان این سوال که خداوند چگونه می خواهد حق مظلوم را از ظالم بگیرد، اظهارکرد: دراین باره باید گفت ممکن است در نامه عملش کارهای خوبی باشد و در عمرش کارهای خوبی کرده باشد که خدا از کارهای خوبش برمی دارد و به مظلوم می دهد.
وی با اشاره به داستان هابیل و قابیل دو فرزند حضرت آدم افزود: خداوند می فرماید که این دو نفر مامور شدند یک قربانی به درگاه خداوند ارائه کنند هابیل گوسفند خوبی داشت و قربانی کرد و قابیل که زارع بود از زراعت های کم ارزشش قربانی کرد که قربانی هابیل قبول و قربانی قابیل رد شد و هابیل مورد حسد و تهدید به قتل از سوی قابیل قرار گرفت. هابیل گفت اگر تو تصمیم بگیری مرا بکشی من اقدام به کشتن تو نمی کنم چون از خدا می ترسم. می خواهم به واسطه کشتن من، همه گناهانم به گردن تو بیفتد و از گناه پاک شوم.
آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: در مرحله ای اگر ظالم عباداتی داشته ، به اندازه ظلمش، عبادات او به سمت مظلوم می رود و اگر عبادات تمام شد از گناهان مظلوم به سمت ظالم می رود که این در همه موارد ظلم مصداق دارد.
وی افزود: در قیامت نامه اعمال را به دست افراد می دهند که برخی نگاه به نامه می کنند و می بینند گناهی در نامه عمل است که آن را در دنیا انجام نداده اند مثلا در نامه آمده که شرب خمر یا زنا کرده درحالی که در دنیای مادی چنین فعلی را این فرد مرتکب نشده است و می گوید خدایا نامه عمل من اشتباهی است و پاسخ می شنود این نامه عمل توست. غیبت کردی و مقداری از گناهان او را در نامه عمل تو ثبت کرده ایم؛ یا افرادی که می گویند بسیاری از عبادات در نامه عمل من آمده که انجام نداده ام حج نرفته ام و خداوند می گوید این نامه عمل توست فلانی از تو غیت ها کرد و ما حج او را به نام تو ثبت کرده ایم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر