کد خبر: 38471
A

ساختمان جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به بهره برداری رسید

با حضور استاندار آذربایجان غربی، معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی ،ساختمان جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به بهره برداری رسید.

ساختمان جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به بهره برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی، ساختمان جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

 معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: در حال حاضر 20 هزار دانشجوی پزشکی در منطقه شمال غرب شامل استان های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی تحصیل می کنند.

محمدباقر لاریجانی افزود: می توان از ظرفیت دانشگاه های منطقه شمال غرب در راستای افزایش دانشجویان به ویژه در حوزه بین المللی و توسعه آموزش های علوم پزشکی بهره برد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم نزدیک به 70 درصد نیازهای نیروی انسانی گروه پزشکی را در درون این منطقه تربیت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 40 کانون آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال غرب کشور اظهار کرد: این ظرفیت بسیار قابل توجه و کم نظیر است و باید از ظرفیت این کانون ها بیش از پیش بهره برد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در تلاش هستیم خوشه های علمی را در بستر دانشگاه توسعه دهیم زیرا پتانسیل منطقه بسیار زیاد است و این جهت گیری روشنی را برای آینده منطقه به دنبال خواهد داشت .

لاریجانی با انتقاد از اینکه ایران بیشترین فرستنده دانشجو به خارج از کشور است، گفت: باید به طرف دانشگاهای نسل سوم حرکت کنیم و بین الملی سازی را جدی بگیریم تا بتوانیم در آموزش های پزشکی مرجع باشیم.

وی تاکید کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت آموزش های الکترونیکی می تواند مثمر ثمر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به ساخت ساختمان دانشکده داروسازی این دانشگاه در سال 1387 به عنوان ساختمان دانشکده دندانپزشکی و تغییر کاربری آن بر اساس بررسی های کارشناسانه در سال 1394 به عنوان دانشکده داروسازی گفت: دانشکده داروسازی دانشکده نوپایی است و اعضای هیات علمی جوانی دارد و با توجه به محرومیت منطقه و شرایط استراتژیک آن می توان نقش مفیدی را در راه اندازی این رشته و تحقیقات زیر بنایی این رشته داشته باشد.

 جواد آقازاده افزود: دانشگاه ها سالیان زیادی در رکود بودند و ما در عمل نشان دادیم که در دولت تدبیر و امید چه در روستاها و چه در حاشیه ها چه تغییراتی را ایجاد کرده ایم.

 ساختمان جدید دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در زیربنایی بالغ بر 3500 مترمربع احداث شده است.

 گفتنی است علی رغم آغاز فعالیت دانشکده داروسازی در طی سالهای گذشته و پذیرش دانشجو، این دانشکده ساختمان مستقل نداشت و در داخل دانشکده پزشکی مستقربود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر