کد خبر: 38479
A

آغاز عملیات احداث نخستین پارک آبزی پروری در استان البرز

استاندار البرز با طرح توسعه مرکز تکثیر و پرورش آبزیان استان در قالب طرح گردشگری خدماتی در منطقه حصار کرج موافقت کرد و دستور داد تا دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن کلید زده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  نجفی  در بازدید میدانی «کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان» که با حضور «حسن صالحی» رئیس سازمان شیلات در مجموعه پرورش و تکثیر ماهی البرز برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن عسکری علیه السلام و میلاد مسیح گفت: البرز استانی است که اولین دانشگاه کشاورزی و مراکز تحقیقاتی را در خود جای داده و این ظرفیت‌ ارزشمند ی است.

وی با اشاره به تجارب مفید مسولان این بخش افزود:‌ شاهد این هستیم که بخش تولید در سال اقتصاد مقاومتی بارور شده است.

نجفی با اشاره به اقدامات دولت در بحث پیشگیری از آنفولانزای مرغی و کاهش قیمت آن در بازار گفت: فرهنگ کرج و پیشینه مردم البرز می طلبد، سرانه میزان مصارف ماهی در این استان بالاتر از آمار کنونی باشد و بیش از مصرف مرغ ،ماهی مصرف شود،البته در دولت نیز تصمیمات خوبی برای کاهش قیمت مرغ  و فرآورده های آن در دستور کار قرار گرفته است‌

وی همچنین با تأکید بر حمایت بخش کشاورزی از تولیدات  مصرفی خاص ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی جدی پرداخته شود و به این قبیل تولید ات توجه ویژه ای شود.

نجفی در ادامه ایجاد بسترهای مناسب شهری،جهت جذب گردشگر در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: پیش بینی مسیرهای هایی با قابلیت دسترسی مناسب تر و تابلوهای راهنمای مسیر برای گردشگران در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این نحوه و نوع استفاده از آبزیان مغفول واقع شده است، افزود: شیوه های طبخ ماهی با تجارب آشپزی روز دنیا و جاذبه های صید، انگیزه جذب گردشگران می شود.

وی افزود: این هنر سرمایه گذاران باید که شرایط ی فراهم کند تا گردشگران برای منطقه ارز آوری داشته باشند.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات کشور نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: طرح آبزی پروری  از جمله طرح های ستاد اقتصاد مقاومتی است و سیاست  این سازمان نیز حرکت به سمت زنجیره های عرضه مستقیم تولیدات شیلات است.

در ادامه، طرح احداث مجموعه پارک تفریحی _گردشگری، پرورش ماهی در کرج تشریح شد که استاندار نیز با بیان اینکه این پروژه از طرح های ملی محسوب می شود بر ضرورت  اجرایی شدن آن و کلید زدن طرح با رفع موانع موجود و آغاز بکار  پروژه تا دهه فجر امسال تاکید کرد.

در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی گرمابی در ۱۰۹ واحد پرورش ماهی دو منظوره در حوضچه ها و ذخیره های تحت فشار پرورش پیدا می کند.

در این نشست اصلی ترین دغدغه ها و موانع فرا روی این واحد تولیدی نیز  مطرح شد‌.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر