کد خبر: 38501
A

استاندار اصفهان از تشکیل دفتر نمایندگان در استانداری خبر داد

استاندار اصفهان گفت: هدف از تشکیل این دفتر ایجاد ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برقراری پل ارتباطی بین استانداری و مجلس و تعامل دو سویه جهت رفع مشکلات استان اصفهان، خواهد بود.

استاندار اصفهان از تشکیل دفتر نمایندگان در استانداری خبر داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  محسن مهرعلیزاده در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان به میزبانی استانداری اصفهان، اظهارداشت: ابتدای حضور بنده در سمت استانداری اصفهان با تصویب بودجه ی سال 97  و مشکلات اساسی استان در حوزه ی آب و تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان همراه شد و تلاش گردید که در این مدت تدابیر لازم برای حل این مشکلات اندیشیده شود و با همکاری مدیران ذیربط تلاش گردید که بودجه ی خوبی برای استان به تصویب برسد،.
استانداراصفهان با بیان اینکه برخی از شهرستان ها با حضور سرپرست فرمانداری اداره می شود،  افزود: تلاش نمودیم که در ابتدا مدیران و معاونین استانداری استقرار کامل داشته باشند و سپس اقدام به انتخاب فرمانداران نماییم و در این رابطه فرماندار یک شهرستان انتخاب شده است و در حال حاضر در زمانی قرار گرفته اینم که می توانیم در مورد اینگونه مسائل پیگیری های لازم را داشته باشیم و کارها را به نحو مطلوب به انجام برسانیم.
مهرعلیزاده با معرفی محمد علی شجاعی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استان، علی مقدس زاده بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی و همچنین مدیر کل حوزه ی استاندار و دستار ویژه و مشاوررین جدید خود، اظهارداشت: تلاش گردید که در این انتصابات افرادی به خدمت گرفته شوند که سابقه ی فعالیت در سطح ملی و کلان داشته باشند تا کارها و پیگیری ها با سرعت بیشتری انجام شود.
استانداراصفهان با اشاره به تشکیل ستاد احیای زاینده رود، اظهارداشت : با توجه به اشراف کامل محمد علی طرفه به مسائل آب  استان ، ایشان به عنوان مسئول هماهنگی این ستاد معرفی شده است.
مهرعلیزاده هدف از ایجاد این ستاد را نبود مرکز مشخص و منسجم برای پیگیری مصوبات شورای عالی آب و دیگر مصوبات در این زمینه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با طراحی که صورت می گیرد بتوانیم مسائل را با سرعت بیشتری پیگیری نماییم.
وی از تشکیل دفتر نمایندگان استان در استانداری خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این دفتر ایجاد ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برقراری پل ارتباطی بین استانداری و مجلس و تعامل دو سویه جهت رفع مشکلات استان اصفهان، خواهد بود و  بررسی درخواست ها، پیشنهادات و انتقادات نمایندگان در مورد حوزه های انتخابیه و پیگیری از ادارات استانی و اعلام نتیجه به نمایندگان و همچنین همفکری و پیگیری مشترک پروژه ها و موضوعات دارای اولویت در سطح استان و ملی و برگزاری جلسات مشترک جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه و استان در این دفتر صورت خواهد گرفت.
استاندار اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص وضعیت هیدرولوژیکی و بیلان آبی استان اظهارداشت: براساس آمار 46 سال پیش ، ورودی آب به سد زاینده رود 10 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب بوده است که در حال حاضر به 1050 میلیون متر مکعب رسیده و براساس بارش ها امسال احتمال می رود که ورودی سد به 900 میلیون متر مکعب برسد  و اگر فکر اساسی در خصوص الگوی کشت، الگوی بهره برداری از منابع آبی، استفاده ی درست از پساب و .. صورت نگیرد در 50 سال آینده این میزان به ورودی آب به صفر خواهد رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری نیز در این جلسه با اشاره به جزئیات تشکیل دفتر نمایندگان استان در استانداری، اظهارداشت: پاسخگویی به مردم از طریق نمایندگان استان در این دفتر به صورت سیستمی صورت خواهد گرفت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می توانند مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه ی خود را از طریق این دفتر پیگیری نمایند.
شجاعی مدیر این دفتر را قربانعلی قائمی مشاور عالی و مسئول هماهنگی امور مشاوران استاندار اصفهان معرفی کرد و افزود: برای این دفتر ، دبیرخانه و کارشناسان حوزه های سیاسی؛ عمرانی و  اقتصادی فعالیت خواهند کرد تا بتوانیم به رشد و توسعه ی همه ی جانبه در استان دست یابیم.
در ادامه جلسه علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به تشریح بودجه ی 97 استان با تاکید بر تملک دارایی و سرمایه ای پرداخت و افزود: در سال 96 بودجه ی عمرانی استانی 900 میلیارد تومان بود، ملی – استانی 200 میلیارد تومان وبودجه ی اعتبارات ملی هزار میلیارد تومان بوده است که 60 درصد این اعتبارات تحقق یافته است.
مقدس زاده  بودجه ی امسال رابا 34 درصد کاهش، 1600 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دولت در بودجه ی سال 97 به صورت واقعی تر بودجه را اختصاص داده است تا فاصله ی زیادی که بین تخصیص بودجه و بودجه ی مصوب در سالهای گذشته وجود داشته ایجاد نشود .
وی افزود: 68 هزار میلیارد تومان نیز فرصت سرمایه گذاری برای استفاده از سایر منابع غیردولتی نیز برای سال 97 پیش بینی شده است و امیدواریم که با هماهنگی و همکاری نمایندگان و دیگر مدیران بتوانیم بیشترین سهم راداشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه منابع مالی دولت محدود است و همین امر باعث شده است که پروژه های عمرانی در زمان بهنگام اجرایی نگردد، افزود: براساس تاکید استاندار اصفهان باید بر روی استفاده از بخش خصوصی متمرکز شویم و با منابع مالی غیر خصوصی به صورت داخلی و فاینانس خارجی بتوانیم پروژه های عمرانی را به انجام برسانیم.
وی با بیان اینکه مکلف به اولویت بندی پروژه ها شده ایم، افزود: این اولویت بندی براساس میزان پیشرفت فیزیکی و اهمیت بیشتر پروژه ها برای استان اولویت بندی شده است و با توجه به اینکه بخشی از پروژه ها متکی به منابع مالی دولت است و بخشی قابلیت توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی را دارد که باید از توان این بخش برای تحقق اینگونه پروژه ها استفاده کنیم.
گفتنی است در این جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، مسئول هماهنگی ستاد احیای زاینده رود و مدیرعامل آب منطقه ای استان گزارش هایی را پیرامون حوزه ی فعالیت خود به جلسه ارائه نمودند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر