کد خبر: 38516
A

استاندار:ظرفیت های ملی جنوب استان بوشهر نیازمند نگاه ویژه است

استاندار بوشهر گفت: شهرستان های جنوبی استان بوشهر از ظرفیت های ملی و ویژه ای برخوردار است که به فراخور این ظرفیت‌ها به نگاه ویژه نیاز دارند.

استاندار:ظرفیت های ملی جنوب استان بوشهر نیازمند نگاه ویژه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالکریم گراوند درنشست با کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان جم اظهار داشت: برای مسئولان ارشد استان بوشهر همه شهرستان ها دارای جایگاه یکسان هستند و بسته به ظرفیتی که دارند باید به آنها خدمات رسانی کنیم.

وی بیان کرد: جم به عنوان یکی از شهرستان های جنوبی استان بوشهر دارای پیشینه ای فرهنگی در حوزه کارآفرینی است که این ظرفیت می تواند در خدمت رونق اقتصادی این شهرستان قرار گیرد.

گراوند ادامه داد: آب و هوای مساعد از عمده ظرفیت شهرستان جم است که وجود چنین منطقه ای در استان بوشهر ظرفیتی مطلوب تلقی می شود.

استاندار بوشهر در ارتباط با ضرورت تخصیص تسهیلات برای احداث استخر آب در کنار گلخانه های شهرستان جم نیز اظهار داشت: در این ارتباط این آمادگی وجود دارد تا در صورت اجرای موفق طرح پایلوت زمینه ارائه تسهیلات ویژه این بخش را فراهم کنیم.

وی افزود: تولید عسل نیز به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی شهرستان جم است که با توجه به پوشش گیاهی منطقه به عسل تولیدی منطقه کارکرد درمانی بخشیده ولی با این کارکرد به استفاده مطلوب از این ظرفیت توجه کافی نشده است.

گراوند اظهار داشت: در چنین بخش های تقویت زنجیزه واسط بین تولید و بازار مصرف یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: در ارتباط با چنین محصولات با کیفیتی نیاز است که در قالب نمایشگاه ها و برنامه های هفتگی به معرفی آن برای بازارهای هدف تلاش کرد.

گراوند در ارتباط ایجاد شهرک صنعتی در جم گفت: این مهم به عنوان یکی از خواسته های مهم شهروندان جمی در دستور کار است ولی مردم نیز باید برای تحقق آن همکاری کنند.

وی تاکید کرد: در این ارتباط آنهایی که زمین دارند می توانند در تحقق پروژه ایجاد شهرک صنعتی جم همکاری داشته باشند.

استاندار بوشهر در ارتباط چاه های کشاورزی که امکان صدور پروانه فعالیت برای آنها وجود ندارد گفت: در این ارتباط در نخستین نشست کارگروه آب و خاک استان بوشهر تصمیم گیری لازم برای آن صورت می گیرد.

گراوند ادامه داد: در ارتباط با افزایش سطح اختیارات تامین اجتماعی در شهرستان جم نیز تلاش می شود تا حد امکان تامین اجتماعی با استفاده از ظرفیت و نیروی انسان خود برای حل مشکلات واحدهای مختلف تلاش کند.

وی در ارتباط با حل مشکل اشتغال نیروهای بومی گفت: در این ارتباط با توجه به ماده 47 برنامه ششم توسعه مبنی بر بکارگیری پیمانکاران بومی برای جذب نیروهای بومی می توان شاهد اقدامات تاثیرگذاری در سطح منطقه بود که انتظار می رود این ملاحظه در حوزه نفت و گاز صورت پذیرد.

گراوند در ارتباط با دانشکده فنی و مهندسی جم اظهار داشت: فرماندار باید مشکل تکیمل این طرح را مشخص کند تا نسبت به تصمیم گیری برای این طرح مهم اقدام شود.

در حاشیه این نشست از شماری از کارآفرینان برتر شهرستان جم تجلیل شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر