کد خبر: 38526
A

شورای شهر را رقیب دولت نمی‌دانیم/ لزوم اجرای مدیریت یکپارچه شهری

استاندار یزد در نشست مشترک با اعضای شورای شهر و شهردار یزد گفت: دولت و هیچ دستگاهی نباید احساس کند که شورای شهر قصد رقابت با آن‌ها را دارد.

شورای شهر را رقیب دولت نمی‌دانیم/ لزوم اجرای مدیریت یکپارچه شهری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «محمود زمانی قمی» در این با اشاره به ظرفیت بالای شورای شهر یزد اظهار داشت: امید است بتوانیم در استان از شورای شهری که به‌عنوان مزیت برای ما محسوب می‌شود بیشترین بهره را ببریم.
وی بابیان اینکه دبیرخانه‌ای دائمی برای نشست‌های مشترک شورای شهر و دولت تشکیل خواهد شد ادامه داد: انتظار داریم با همکاری و تعامل شورای شهر با مجموعه دولت و استانداری ضمن نشست‌های مشترکی که برگزار می‌شود بتوانیم موارد و مشکلاتی را حل کنیم.
استاندار یزد با اشاره به اینکه باید فعالیت‌ها و نشست‌های مشترک را به سمت عملیاتی شدن برنامه‌ها و رفع مشکلات ببریم؛ اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری دغدغه جدی برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار دارند و دولت هم بودجه و اعتباری برای سرمایه‌گذاری ندارد لذا از مدل‌هایی که شهردار یزد برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد دارند استقبال می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مرکز سرمایه‌گذاری هم باید در اختیار شهرداری و شورای شهر برای سرمایه‌گذاری باشد و تعامل حداکثری داشته باشد؛ افزود: اگر سرمایه‌گذاری از سوی شورا و شهرداری جذب شد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری موظف است در رفع سریع موانع و مشکلات اقدام کند.
زمانی قمی بابیان اینکه از اختیارات خود برای اجرای مدیریت یکپارچه استفاده و یزد را پایلوت این مدیریت معرفی می‌کنم؛ اظهار داشت: در مباحث مربوط به استان نیز به معاونین، فرمانداران و مدیران اعلام کرده‌ام که هر مسئله‌ای را بتوانند در مرکز پیگیری کنند مانع نمی‌شوم و حساسیتی روی این موضوع ندارم و معتقدم باید با تقسیم‌کار به دنبال خدمت به مردم بود.
استاندار یزد با اشاره به اینکه شورای شهر قوی در مرکز استان به داشتن استانی قوی‌تر و سربلندتر کمک می‌کند؛ افزود: نباید در انجام وظایف خساست به خرج داد بلکه باید همه با تعامل و همکاری با یکدیگر نسبت به پیشبرد امور اقدام کرد و اگر لازم است مواردی را به دستگاه‌ها بخشنامه و ابلاغ کنم در این زمینه کوتاهی نخواهم کرد.
وی بابیان اینکه فلسفه وجودی شورای شهر هم تصمیم‌گیری برای پیشرفت شهر است عنوان کرد: دولت و هیچ دستگاهی نباید احساس کند که شورای شهر قصد رقابت با آن‌ها را دارد و باید در همه موارد حتی مهاجرت اتباع ورود کند و نظرات خود را اعلام دارد.
زمانی قمی افزود: باید در خصوص مهاجرت‌ها بررسی‌های بیشتری شود و از سویی برای جلوگیری از خروج محصلین و متخصصان از استان نیز با مشورت و برنامه اقدام کرد.
وی یکی دیگر از موارد موردبررسی شورا را ورودی‌های شهر یزد دانست و گفت: در این زمینه شورا باید در حوزه گردشگری و در مواردی که مرتبط با جهانی‌شدن شهر یزد است برنامه داشته باشد.
استاندار یزد با تأکید بر اینکه بین میراث فرهنگی شهر یزد در بافت تاریخی و وضعیت امروز باید هماهنگی وجود داشته باشد؛ اضافه کرد: لازم است در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌ها به وضعیت گذشته و امروز توجه شود تا همخوانی آن حفظ شود.
وی بابیان اینکه برخی موارد مطرح‌شده و موردنظر شورای شهر باید به‌عنوان دستور کار دبیرخانه برای جلسات مشترک دنبال شود؛ اظهار داشت: میراث فرهنگی و مسکن و شهرسازی باید با شورای شهر هماهنگی داشته باشند و لازم است تا نظر شورای شهر تأمین شود.
زمانی قمی با تأکید بر اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان جای تماشای سرمایه‌گذار نیست؛ افزود: هرکسی که نتواند در این زمینه هماهنگ باشد و فعالیت داشته باشد باید از قطار خدمت پیاده شود و این را نمی‌پسندیم که شهرداری و شورا سرمایه‌گذار جذب کنند و این مرکز تماشاچی باشد.
وی با تأکید بر اینکه اعضای شورا بازوان توانمند دولت و یار دولت در استان هستند؛ اضافه کرد: در هرکجا که لازم باشد از شورای شهر حمایت می‌کنیم و نظرات را دنبال خواهیم کرد تا پیشرفت و آبادانی برای مردم حاصل شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر