کد خبر: 38538
A

استاندار مرکزی: دستگاه های اجرایی استان مجاز به طرح دعوی علیه رسانه ها در دستگاه قضایی نیستند

آقازاده استاندار مرکزی با صدور بخشنامه ای به دستگاه های اجرائی استان، تاکید کرد: هیچ یک از مدیران دستگاه های اجرایی استان مجاز به طرح دعوی علیه رسانه ها در دستگاه قضایی نیستند و انتظار می رود رسانه ها نیز به نقد منصفانه و سازنده بپردازند.

استاندار مرکزی: دستگاه های اجرایی استان مجاز به طرح دعوی علیه رسانه ها در دستگاه قضایی نیستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد:  هیچ یک از مدیران دستگاه های اجرایی  استان مجاز به طرح دعوی علیه رسانه ها در دستگاه قضایی نیستند و اختلافات مدیران و رسانه ها باید درکمیته رسانه های استان  و با حضور خانه مطبوعات و مدیران ذی ربط حل و فصل شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: این مهم بر اساس بند 3 ماده 12 منشور حقوق شهروندی در نظام اداری مبنی بر اینکه شخصی که در چارچوب قوانین و مقررات و بدون استفاده از الفاظ توهین آمیز، از تصمیمات و اقدامات دستگاه اجرایی یا فرد مسئول در سطح رسانه انتقاد می کند، نباید به دلیل این انتقاد با تعقیب یا پیامد اداری یا قضایی از سوی مسئولین دستگاه مواجه شود، صورت پذیرفته است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: تعامل با رسانه ها، تقویت فضای نقادانه آزاد و کمک به حفظ و ارتقای فرهنگ و روحیه مطالبه گری در حوزه رسانه  از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید است که در منشور حقوق شهروندی در نظام اداری و قانون انتشار و دسترسی به اطلاعات نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
آقازاده بیان کرد: رسانه ها و مطبوعات باید در امر اطلاع رسانی  ضمن حفظ و رعایت اصل بی طرفی از افراط و تفریط و تخریب پرهیز کنند و  با  نگاهی منصفانه و انتقاد سازنده،  نقش اصلاحی خود را بخوبی ایفا نمایند.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: رسانه ها بعنوان چهارمین رکن دموکراسی و حلقه واسط میان مردم و دولت  نقش مهمی در آگاهی بخشی، به وجود آوردن رویکرد هماهنگ و منسجم در رابطه با مطالبات ملت و اندیشه ورزی را بر عهده دارند و به عنوان رکن ناظر در کنار سایر ارکان دموکراسی دیدبانان حقیقی جامعه بوده و ضمن تعمیق و ترویج شفافیت، با  فساد در همه ابعاد آن مقابله می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر