کد خبر: 38600
A

واکنش وزیر کشور به تجمعات اخیر:دولت، مجلس و قوه قضاییه مصمم به پیگیری و حل مشکلات مردم هستند

وزیر کشور در واکنش به حوادث و اتفاقات اخیر گفت: حوادث و اتفاقات چند روز اخیر موجب نگرانی، تاثر و ناراحتی مردم عزیزمان شده که همواره هوشیاری و هوشمندی مردم و اهمیت دادن آنها به نظم و امنیت و قانون موجب شکست هر توطئه ای شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرضا رحمانی‌ فضلی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی چیزی نیست که مردم از آن بگذرند، افزود: هر زمان احساس شود که مردم باید در صحنه حضور پیدا کنند، خواهند آمد. گروه‌ها، اقشار و طبقات مختلف مردم اعلام حضور و به صحنه آمدن داشته‌اند که اگر لازم باشد به‌موقع خواهند آمد.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم رعایت نظم، قانون و امنیت، مدارا و خویشتن داری نیروهای انتظامی، امنیتی و مسئولان مربوطه را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: فضای ایجاد شده نه تنها برای امنیت، تولید و اشتغال کشور بهره‌ای ندارد، بلکه موجب آسیب رساندن به تولید، اشتغال و امنیت کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول سال های اخیر شاهد برگزاری تجمعات مختلف مردمی با رعایت قانون و نظم پیرامون مسائلی همچون پدیده شاندیز، موسسات مالی و اعتباری و موضوع بازنشتگان و ... بوده ایم که با پیگیری دولت، مجلس و قوه قضاییه نسبت به حل بسیاری از آنها اقدام شده است، اظهار داشت: کسانی که اقدام به تخریب اموال عمومی، بی نظمی و بی قانونی کرده و موجب سلب امنیت مردم می شوند در قبال قانون مسئولند و باید پاسخگوی رفتارهای خود بوده و هزینه آن را بپبردازند. دولت، مجلس و قوه قضاییه مصمم به پیگیری مطالبات مردم برای حل مشکلات آنها هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از فضای مجازی در اتفاقات اخیر گفت: کسانی که از فضای مجازی سوءاستفاده کردند و از آن در جهت سلب امنیت، بی نظامی، قانون شکنی و تخریب اموال مردم استفاده کردند، نشان دادند که استفاده از ظرفیت این امکان بهانه است، آنها به دنبال خشونت پراکنی و رعب و وحشت هستند که قطعا با این نوع رفتار برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در آرامش، امنیت و نظم و در چهارچوب قانون بهتر می توان پیگیری مطالبات شد، تصریح کرد: مردم عزیزمان همواره با تاکید بر روش های قانونی پیگیر حقوق خود بوده و خواهند بود لذا نباید تخریب ها و تجاوز به حقوق عمومی و شهروندی جامعه را به حساب مردم فهیم و عزیزمان گذاشته شود.در شرایط کنونی حفظ آرامش، دعوت به نظم و قانون و تقویت وحدت، انسجام و هماهنگی و همکاری و پیگیری خواست و مطالبه مردم بهترین راه برقراری امنیت عمومی و پاسخگویی مناسب به مردم است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر