کد خبر: 38624
A

واکنش مردم به آتش‌زدن پرچم ایران توسط اغتشاشگران /هزینه تصمیمات غلط احمدی‌نژاد همچنان بر دوش مردم

یک فعال اصلاح‌طلب گفت:البته نباید فراموش کنیم که اگر هزینه‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزایش یافت، به واسطه سیاست‌های غلط دولت‌دهم بود. هزینه‌های جاری کشور در آن دولت چهار برابر شد. مردم امروز جور تصمیمات آن دوران را می‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن صفایی فراهانی، اقتصاددان و نماینده مردم تهران در مجلس ششم معتقد است مردم امروز جور تصمیم‌های دولت احمدی‌نژاد را می‌کشند. او می‌گوید: در برنامه چهارم توسعه نیز قرار بر هدفمند شدن واقعی یارانه‌ها بود تا از این طریق اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه از مواهبی استفاده کند؛ آنهم مشروط به اینکه بخشهایی از پرداخت یارانه توسط دولت حذف شود. اگر دولت بتواند یارانه بخشهای غیر آسیب‌پذیر را حذف کند، کار بزرگی انجام داده است.

اهم اظهارات صفایی فراهانی به شرح زیر است:

*یارانه در اصل کار غلطی بود که در ابتدا توسط دولت احمدی نژاد اجرایی شده بود. به جای اینکه منابع کشور را صرف اشتغال کنند، با نام  یارانه، کمیته امداد را در کشور توسعه دادند. در حالی که جوانان به شغل و کار نیاز داشتند، منابع را در جامعه به عنوان یارانه توزیع کردند.میزان پرداخت یارانه بسیار زیاد است. در حال حاضر 35 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود. این مبلغ 3 برابر بودجه عمرانی کشور است. باید سوال پرسید که اگر این میزان از یارانه پرداختی، در بخش عمرانی کشور سرمایه‌گذاری می‌شد، آیا منفعت آن برای مردم بیشتر نبود؟ اکنون که حدود 7 سال از توزیع یارانه نقدی در جامعه می‌گذرد، مردم چه منفعتی کسب کرده‌اند؟ 

آقای روحانی مشخصا حذف پرداخت یارانه نقدی را برای منفعت خودش انجام نمی‌دهد. شرایط کشور به گونه‎ای شده که آقای روحانی تصمیم به این کار گرفته است. زمانی منابع درآمدی کشور، با فروش نفت 100 دلاری بود که البته بدون هیچ توجیه اقتصادی و برنامه‌ریزی صحیح بین مردم توزیع شد. امروز با فروش نفت50 دلاری و جمعیت 80 میلیون نفری، نمی‌توان جامعه را اداره کرد. با این درآمد و هزینه و جمعیت بالا، واقعا نمی‌توان پرداخت یارانه را ادامه داد. 

*دولت باید تصمیم درست را اتخاذ کند و پرداخت یارانه را صرفا به اقشار محروم جامعه محدود کند. پرداخت یارانه به عموم اقشار جامعه، کار صحیحی نیست. در برنامه چهارم توسعه نیز قرار بر هدفمند شدن واقعی یارانه‌ها بود تا از این طریق اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه از مواهبی استفاده کند؛ آنهم مشروط به اینکه بخشهایی از پرداخت یارانه توسط دولت حذف شود. اگر دولت بتواند یارانه بخشهای غیر آسیب‌پذیر را حذف کند، کار بزرگی انجام داده است.

* اگر هزینه‌های جاری در آن زمان احمدی نژاد بیشتر نمی‌شد و دولت کوچکتر مانده بود و بی دلیل شاهد رشد پرسنل در بخش دولتی نبودیم، امروزه دولت می توانست از پس مخارج برآید. 

حساب مطالبات به حق مردم ازاخلالگران جدا است

ایرنا نوشت:

محمد جواد کولیوند با بیان اینکه حساب مطالبات به حق مردم ازاخلالگران جدا است، افزود: باید با اخلاگران برخورد قانونی صورت گیرد. 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالبات به حق مردم قابل پیگیری بوده و تاکنون نیز پیگیری شده است اما باید با افرادی که اموال عمومی و دولتی را تخریب می کنند برخورد شود.

واکنش مردم به آتش‌زدن پرچم ایران توسط اغتشاشگران
تسنیم نوشت:

بعد از ظهر روز گذشته پس از برپایی چند تجمع در انتقاد به مسائل اقتصادی در شهرهایی مانند تهران و برخی مراکز استان‌ها، تعدادی از افراد ناشناس اقدام به حمله به مراکز دولتی، بانک‌ها و تخریب اماکن عمومی کردند.

در تهران، در میدان فردوسی یک گروه حدوداً 50نفره اقدام به تخریب ایستگاه اتوبوس‌های تندرو و شکستن میله‌های خطوط بی‌آرتی کرده و سپس سطل‌های زباله را آتش زده و خیابان‌های اصلی در تقاطع پل کالج، میدان فردوسی و چهارراه ولی‌عصر(عج) را مسدود کرده و جلوی ماشین‌های عبوری را گرفته به آنها آسیب رساندند.

اما در این بین، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک فرد میان اغتشاشگران اقدام به آتش زدن پرچم مقدس کشورمان کرده است. این اقدام وی، از شب گذشته تا کنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و مردم واکنش‌های بسیار تندی در محکومیت این اقدام داشته‌ و اعلام کرده‌اند که این گونه اقدامات به هیچ وجه کار مردم ایران نیست و قطعاً پای منافقین در میان است.

29214

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سامان

    کسی نیست از این خدانشناسها بپرسه شما در این 5 سال چکار کردید؟ به مردم گزارش بدید؟ توهم احمدی نژاد شما را به عالم عجایب برده

ارسال نظر