کد خبر: 38663
A

سلیمی‌نمین: تجمع‌کنندگان مراقب شعارهایی که می‌دهند باشند

سلیمی نمین گفت: ما در درون جریانات سیاسی عقلانیت لازم را نداریم و متاسفانه آنها رقابت های انتخاباتی را هرگز کنار نمی گذارند و این برای جامعه بسیار زیان‌بار است.

سلیمی‌نمین: تجمع‌کنندگان مراقب شعارهایی که می‌دهند باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عباس سلیمی نمین مدیر موسسه مطالعاتتاریخ معاصر ایران و فعال سیاسی اصولگرا درباره اتفاقات و اعتراضات اخیر به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: برخی سیاست های اقتصادی چه درزمینه گسترش بی رویه موسسات مالی و اعتباری و چه در بُعد عدم نظارت بر مسائلعمرانی و ساخت و سازها خساراتی را بر مردم وارد کرد، از همین رو مدت ها اعتراضاتیرا از این دست در خیابان های تهران و دیگر شهرها شاهد هستیم. طبیعتا خاستگاه ایناعتراضات ریشه بحقی دارد چراکه مسئولین امر موظف بودند در این رابطه نظارت دقیقیداشته باشند و اینکه فقط به مردم توصیهکنند از موسسات و بانک هایی که سود بیشتری می دهند فاصله بگیرند و به آنها اعتمادنکنند صحبت دقیقی نبوده است بلکه لازم بودبا نظارت بانک مرکزی فعالیت این موسسات متوقف می شد.

بهره‌گیری دشمنان از مطالبات بحق مردم

او افزود: امروز برخی تلاش می کنند بر این مطالبات مردم یکسری مطالبات سیاسیهم بار کنند که البته بسیار ناشیانه عمل می کنند.  امروز  مواضعی که  آمریکایی ها و اسرائیلی‌ها علیه ما چه در ارتباطبا برجام و چه در رابطه با استقلال کشور مطرح می کنند بیانگر ناخشنودی آنها ازاین نظام است طبیعی است وقتی شعارهایی در این تجمعات سر داده می شود که  باب میل این دو دولت است یک پیام روشن به مردممی دهد که باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد چرا که خاستگاه آنها هیچگاه این نیست که از بیگانگان حمایت کنند.

سلیمی نمین ادامه داد : وقتی کشور ما در مبارزه با تروریسم گام موثری برمی داردو می تواند در سوریه گروه داعش را زمین گیر کند و همه مردم از این موضوع شادکام میشودند طبیعی است وقتی شعارهایی در مخالفت با حضور ایران در سوریه سر داده می شوداینها حرکتی باب میل و حمایت آمریکایی ها است.

او گفت: تعجیل آمریکایی ها از بهره گیری از خواسته های بحق مردم موجب خواهد شدبلافاصله در صفوف ملت ایران تفکیک صورت بگیرد و همین امر موجب ناکام ماندن دولتهای فرصت طلب خواهد شد.  اگر آمریکایی هابردباری بیشتری نشان می دادند شاید عایدی بیشتری نصیبشان می شد اما همین مسئلهنشان داد که چقدر در برابر ایران مستاصل هستند و به سرعت می خواهند خواسته های خودرا بر جزئی ترین مسائل ایران سوار کنند. کما اینکه سال 88 تلاش کردند مردم ایرانرا بی تفاوت نسبت به مسائل دینی و مقدسات نشان دهند که در این راستا دست بهاقداماتی زدند اما نتیجه اش وحدت بیشتر ملت شد. در آن سال برخی از مردم و جوانانفکر می کردند از رایشان در انتخابات صیانت نشده است و اعتراضاتی داشتند اماآمریکایی ها به سرعت تلاش کردند تا به این مطالبه اجتماعی رنگ و لعاب سیاسی بدهندکه شتاب زدگی به خرج دادند و خطا کردند و همین موضوع باعث شد مردم آگاه شوند و باردیگر  وحدت به جامعه بازگردد.

می خواهند بگویند مردم علیه دین و مقدسات طغیان کردند

سلیمی نمین در رابطه با القای بحران به جامعه نیز گفت: حتی اگر بحران اقتصادیداشته باشیم باز این موضوع مربوط به ایران و مردم ایران است. این مسئله که دارایمشکلات اقتصادی هستیم قابل انکار  نیستاما  در بحران نیستیم  و حتی برخی کشورهای اروپایی مشکلاتی بسیاربیشتر از ما دارند کما اینکه ایران کشوری مقروض نیست اما برخی کشورهای دیگر بهدلیل بحران های داخلی خود مقروض هستند به صورتی که تا چند نسل بعد از خودشان نیزمقروض خواهند بود.

او با بیان اینکه تلاش می شود به جامعه القا کنند که بحران وجود دارد گفت: اماهمانطور که گفتم این تنها هدف آنها نیست بلکه می خواهند بگویند ملت ایران نسبت بهرویکردهای سیاسی و اعتقادی ایران طغیان کردند؛ اینکه یک حسینیه قدیمی در تهران رابه آتش می کشند به این دلیل است که می خواهد آن را طغیان مردم نسبت به مسائل دینی نشاندهند و کارکردی بیرونی دارد اما این بار نیز دچار شتاب زدگی شدند و قطعا ناکامخواهند ماند.

جریانات سیاسی عقلانیت ندارند

عباس سلیمی نمین در پاسخ به این سوال که چقدر اختلافات سیاسی می تواند این فضارا برای ایجاد چنین شرایطی مساعد کند گفت: این موضوع بی تاثیر نیست و من فکر میکنم ما در درون جریانات سیاسی عقلانیت لازم را نداریم و متاسفانه آنها رقابت هایانتخاباتی را هرگز کنار نمی گذارند و این برای جامعه بسیار زیان‌بار است.

او افزود: باتاسف باید گفت این عدم توسعه یافتگی هم در میان اصولگرایان  و همدر اصلاح طلبان قابل مشاهده است. آنها تصور می کنند همواره باید در حال قلع و قمع نیروهای مقابلخود باشند. ما در دوران رقابت های انتخاباتی می توانیم پذیرای انتقادات جدی باشیمو حتی رفتارهای غیر اخلاقی را هم قابل توجیه کنیم اما ادامه آن شایسته جریاناتسیاسی این کشور نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: حتی در زمان انتخابات ملت ما به دنبال این بود که  شاهد رفتارهای عقلانی ورقابت های فکری باشد که متاسفانه این رقابت ها نه تنها در جریان انتخابات‌ها غیراخلاقی است بلکه بعد از انتخابات نیز توسط بخشی از جریانات سیاسی ادامه پیدا می کند که این موضوع موجب دل مردگی جامعه می شود. جامعه وفتی دل‌مرده شد طبیعی است که از مسائل خود کناره گیری می کند و در چنینشرایطی است که بستر برای حضور و فعالیت عناصر بیگانه فراهم می شود.

او گفت: وقتی نیروهایفعال سیاسی که به تعالی این مرز و بوم پایبند هستند دچار دلمردگی شوند طبیعی است نیروهایی که پایبندی به منافع ملی ندارند پا به عرصه می گذارند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر