کد خبر: 38691
A

برقراری پرواز مستقیم بلگراد- تهران به توسعه گردشگری کمک می کند

سفیر صربستان با اشاره به لغو روادید میان دو کشور در ماه‌های گذشته گفت: توافقاتی درخصوص برقراری پرواز مستقیم بلگراد- تهران شده است که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر گردشگری دو کشور کمک کند.

برقراری پرواز مستقیم بلگراد- تهران به توسعه گردشگری کمک می کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «دراگان تئودورویچ» در دیدار «پروانه سلحشوری» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان با بیان این مطلب افزود: لغو روادید به توسعه گردشگری میان ایران و صربستان کمک می کند.
سفیر صربستان در تهران در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با خانم سلحشوری با بیان این مطلب افزود: خرسندم در آخرین روز سال جاری میلادی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان دیدار و گفت وگو می کنم.
تئودورویچ در ادامه با اشاره به سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در آبان ماه گذشته به بلگراد، بیان کرد: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به بلگراد، کمک شایان توجهی به تسهیل روابط بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور کرد.
سفیر صربستان با اشاره به لغو روادید میان دو کشور در ماه‌های گذشته، گفت: لغو روادید کمک فراوانی به افزایش شناخت دو ملت از یکدیگر و توسعه گردشگری میان دو کشور می‌کند.
تئودورویچ بیان داشت: در همین راستا توافقاتی درخصوص برقراری پرواز مستقیم بلگراد- تهران شده است که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر گردشگری دو کشور کمک کند.
سفیر صربستان در تهران از آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط خود با ایران خبر داد.

** توافقات خوبی میان ایران و صربستان برای توسعه روابط پارلمانی انجام شد
«پروانه سلحشوری» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن سفرش در راس گروه دوستی پارلمانی کشورمان به بلگراد، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در این سفر گفت وگوهای خوبی با مقامات صربستانی داشت و توافقات خوبی میان گروه‌های دوستی دو کشور برای توسعه روابط پارلمانی فیمابین صورت گرفت.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان افزود: اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان پیگیر اجرایی شدن توافقات فیمابین هستند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی دو کشور ادامه داد: تقویت همکاری‌های فرهنگی منجر به تقویت روابط دوستانه فیمابین در جنبه‌های دیگر نیز می‌شود، لذا تحکیم این جنبه از روابط ایران و صربستان، باید از اولویت‌های سفارت‌های دو کشور باشد.
سلحشوری افزود: برای توسعه گردشگری باید شناخت مردم دو کشور از یکدیگر افزایش یابد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان با دعوت از گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران برای سفر به تهران، گفت: آمادگی داریم که میزبان گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران در تهران باشیم و گفت وگوهای پارلمانی را با مجلس صربستان با هدف تسهیل و تسریع روابط دوستانه فیمابین ادامه دهیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر