کد خبر: 38712
A

استاندار مازندران: برای توسعه سلامت نیازمند نقشه راهبردی هستیم / ضرورت ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه

الگوی زندگی و رفتاری جامعه ما متاثر از کیفیت اقدام ماست لذا باید با تحلیل همه جانبه و برنامه ریزی صحیح، به تحقق کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد جامعه اهتمام کرد.

استاندار مازندران: برای توسعه سلامت نیازمند نقشه راهبردی هستیم / ضرورت ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدمحمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به این که این کارگروه، کارگروهی راهبردی است و جایگاهی بسیار موثر در موضوع سلامت غذایی استان دارد، یاد آور شد: تامین سلامت و امنیت غذایی و صیانت از آن، مساله ای حیاتی است و باید با محتوای مطلوب به آن پرداخت و بها داد.

استاندار در دست داشتن آمار دقیق، تحلیل وضعیت، ریشه یابی و شناسایی علل و عوامل موثر بر سلامت و امنیت و غذایی و تصحیح نواقص و موانع تحقق برنامه ها و اهداف این بخش را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: شاخص های مطلوب استان در حوزه سلامت باید استخراج شود تا در سایه برنامه ریزی و هدف گذاری درست، ضمن ارتقا شاخص ها به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

اسلامی با اشاره به این که نظارت حاکمیتی باید بر همه شئون موثر بر سلامت و امنیت غذایی باشد تا جامعه از تهدیدهای احتمالی مصون بماند، گفت: نشاط، تحرک و پویایی جامعه نیازمند برنامه ریزی و تلاش جهادی برای رفع مشکل بیکاری، تقویت اشتغال و شکوفایی اقتصادی است.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که مردم ما شایسته دریافت بهترین خدمات هستند و در تامین سلامت همه ظرفیت ها باید به میدان بیایند، تاکید کرد: دامنه بهداشت و سلامت در استان باید گسترش یابد و درمان را برای مردم بی دغدغه و سهل کنیم و هزینه های درمان را کاهش دهیم.

اسلامی با اشاره به این که سیاست های حوزه سلامت استان بازنگری و کامل شود، افزود: خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اقتصادی  و ... در روستاها به نحوی ارایه شود که به تثبیت جمعیت روستایی منجر گردد.

استاندار با بیان این که شرایط محیطی و سرزمینی مازندران، متفاوت از دیگر مناطق کشور است، تصریح نمود: شاخص های سلامت باید با برنامه یی منطبق با مقتضیات استان و اهتمام جدی همه دستگاه های مسئول به سمت مطلوب برود.

وی بر انجام کارهای آموزشی، ترویجی و فرهنگی برای استفاده مردم از غذای سالم از سوی علوم پزشکی استان تاکید نمود و ابراز کرد: الگوی زندگی و رفتاری جامعه ما متاثر از کیفیت اقدام ماست لذا باید با تحلیل همه جانبه و برنامه ریزی صحیح، به تحقق کیفیت زندگی و افزایش طول عمر افراد جامعه اهتمام کرد.

اسلامی با اشاره به این که باید برای همه امور استان، اطلس و نقشه راه داشته باشیم، گفت: با نقشه راهبردی به سمت توسعه سلامت در استان حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت بهداشتی رستوران های سطح استان با اشاره به این که زنجیره تامین، محیط و لوازم، عوامل کار و مشتری عناصر اصلی در حوزه عرضه مواد غذایی هستند، گفت: نظارت بر زنجیره تامین مواد غذایی عنصری مهم در تعیین سلامت و امنیت غذایی است و باید با استقرار سیستم نظارتی ضمن تامین سلامت این بخش از هزینه های جانبی و تحمیلی کاست و اجرای قانون در همه بخش ها باید سیستماتیک شود.

در آغاز این جلسه یونسی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و موسوی، رییس علوم پزشکی استان به ارایه گزارشی از نحوه ارایه خدمات درمانی در سواحل، روند تدوین برنامه جامع سلامت، اطلس سلامت استان و برنامه های پیش روی این کارگروه پرداختند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر