کد خبر: 38721
A

بررسی فعالیت های دستگاهها در مقابله با آلودگی هوا در جلسه ی مدیریت بحران با حضور استاندار اصفهان

دکتر مهرعلیزاده در جلسه شورای مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه با تعطیل کردن مشکلات آلودگی برطرف نمی شود، افزود: باید موضوع معاینه ی فنی خودروها و اجرای دقیق طرح زوج و فرد و بررسی دقیق امکانات و ابزارها برای کاهش آلودگی هوای صنایع مورد توجه جدی قرار گیرد.

بررسی فعالیت های دستگاهها در مقابله با آلودگی هوا در جلسه ی مدیریت بحران با حضور استاندار اصفهان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  دکتر محسن مهرعلیزاده در  جلسه شورای مدیریت بحران استانداری بر بررسی دقیق امکانات و ابزار برای کاهش آلودگی هوای صنایع تاکید کرد و افزود: در همه جای دنیا صنایع وجود دارند ولی آیا در همه ی دنیا موضوع آلودگی به صورت جدی نیز وجود دارد؟ 

مهرعلیزاده با بیان اینکه تنها با تعطیل کردن مشکلات آلودگی برطرف نمی شود، افزود: باید موضوع معاینه ی فنی خودروها و اجرای دقیق طرح زوج و فرد مورد توجه جدی قرار گیرد.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید بررسی گردد که آیا در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی پیگیری ها راضی کننده بوده است یا نه، افزود: باید وضعیت قطار شهری اصفهان و همچنین قطار شهری شهرهای اطراف باتوجه به حجم تردد این خودروها به اصفهان بررسی و تصمیات عملیاتی اتخاذ گردد.

استانداراصفهان بیان اینکه مدیران دستگاه ها، شرکت ها و کارخانجات باید محیط زیست را بفهمند و هنگامی که دستوری صادر می شود با تمام وجود و به سرعت اقدام کنند، افزود: کارگروه های زیرمجموعه ی مدیریت بحران باید بتوانند مرتب موضوعات را بررسی و اطلاع رسانی نمایند و در این راستا نقش صداو سیما در آگاهی مردم در خصوص محیط زیست بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: هزینه ی درمان مشکلات ناشی از آلودگی هوا بسیار بالاست  و افزایش مصرف فراورده های نفتی  زنگ خطر جدی خواهد بود.

در این جلسه همچنین با توجه به گزارش استاد زلزله شناسی در خصوص گسل های تهران و اصفهان و با توجه به معین بودن منطقه ی 5 تهران توسط اصفهان، دکتر مهرعلیزاده بر بررسی بهتر و بیشتر گسل ها تاکید نمود.

گفتنی است در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون وظایف دستگاهها در مقابله با آلودگی هوا و میزان تحقق طرح کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان ، مقرر گردید: به منظور مدیریت، کنترل و جلوگیری از افزایش آلاینده ها و عدم مواجهه گروههای حساس با آلودگی هوا ، دوره اول و دوم ابتدایی و مهدهای کودک در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین شهر، فولاد شهر، مبارکه، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیر بکران و برخوار در روز یکشنبه مورخ 10/10/1396،تعطیل گردد.

همچنین عدم فعالیت های ورزشی انفرادی- همگانی و باشگاهی در محیط های باز در روزهای فوق، رعایت الگوی صحیح مصرف سوخت در منازل مسکونی و واحدهای صنفی و صنعتی، عدم استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی توسط شهروندان، عدم تردد خودروها در محدوده های ترافیکی زوج و فرد، الزام به رعایت توصیه های بهداشتی و سلامت برای گروه های حساس و آسیب پذیر، رعایت طرح زوج و فرد خودروهای در محدوده ی مرکزی شهر، تشدید برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و فرسوده، محدود نمودن فعالیت واحدهای آلاینده و تشدید برخورد با واحدهای صنعتی و صنفی با پتانسیل آلایندگی و ایجاد پایگاه های سیار سلامت در میادین شهری توسط دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه راهنمایی های سلامت در شرایط آلودگی هوا مورد تاکید قرار گرفت.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر