کد خبر: 38729
A

فاز اول منطقه ویژه اقتصادی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اردبیل، محوراصلی و اولویت کاری خود را اشتغال عنوان کرد و گفت: مردم امیدوار باشند و مطمئن باشند قول هایی که می دهیم دارای مبنای کارشناسی و براساس هماهنگی و اقدامات انجام شده است.

فاز اول منطقه ویژه اقتصادی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهندس اکبر بهنام جو دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری و با حضور در صداو سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: بعد از حضور در استان در سفرهای شهرستانی در کنار بازدید از پروژه‌های در حال اجرا و کارگاه‌های نیمه فعال و راکد سعی کردیم در شهرستان‌های مختلف ملاقات‌های مردمی را نیز انجام دهیم و به تناسب مشکلات مردم در حوزه اشتغال و معیشت آنها تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: در دو ماه گذشته برای توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان برنامه ریزی و پیگیری های زیادی داشته ایم. علیرغم وجود تنگناهای مالی دولت و کاهش اعتبارات عمرانی در اکثر استانهای کشور، اعتبارات راه های استان اردبیل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

استاندار اردبیل اظهار داشت: اشتغال و کاهش بیکاری از محوری ترین برنامه های ما می باشد و در تمام روزهای هفته برای دیدار با سرمایه گذاران و کارآفرینان وقت اختصاص داده ایم.از تمام سرمایه گذاران فعال و صاحبان ایده های کارآفرینی جدید  حمایت می کنیم. با برنامه ریزی های انجام شده و پیگیری مستمر در سال آینده فقط با راه اندازی و ارتقاء بهره وری واحدهای تولیدی در بخش نساجی بیش از 4000 فرصت شغلی جدید برای جوانان استان ایجاد خواهد شد.

مهندس بهنام جو در خصوص شبکه ریلی استان گفت: اتمام پروژه راه آهن میانه-اردبیل که یکی از پیچیده ترین خطوط ریلی کشور است کار سختی است؛ ولی با تدابیر اتخاذ شده و تامین مالی لازم از سه طریق منابع بودجه، فاینانس و تسهیلات صندوق توسعه ملی، طبق قولی که به مردم عزیز استان داده ایم ظرف سه سال آنرا تکمیل خواهیم کرد. برای مطالعه راه آهن اردبیل-مغان و همچنین کلیه راه های ارتباطی اصلی در شمال و جنوب استان اعتباراتی در بودجه پیش بینی شده است.برای راه های ارتباطی دیگر هم از منابع داخلی استان هزینه خواهیم نمود.

رییس کارگروه اشتغال استان در ادامه گفتگو افزود: طبق آمار رسمی حدود 65000 نفر نیروی جویای کار در استان وجود دارد که با تدوین سند توسعه استان که با اولویت استفاده از ظرفیت ها و ایجاد اشتغال در دست تدوین داریم میزان بیکاری استان را با شتاب کاهش خواهیم داد.

وی گفت: امسال و سال آینده دولت تسهیلات کم بهره مناسبی جهت توسعه روستاها و ایجاد اشتغال درنظر گرفته است و از همه کارآفرینان و سرمایه گذاران دعوت می کنیم تا از این تسهیلات استفاده کنند.در فرآیند صدور مجوزها و اعطای تسهیلات اقداماتی انجام داده ایم تا واگذاری زمین، مجوز، زیرساخت ها و تسهیلات در سریع ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

استاندار اردبیل اضافه کرد:در بخش گردشگری استان ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد. یکی از اقدامات ما طرح زمستان بیدار گردشگری استان است. با گسترش پیست های اسکی روی برف و روی چمن و توسعه آبگرم های معدنی قادر هستیم هم اشتغال فراوان ایجاد کنیم و هم درآمد عمومی استان را افزایش دهیم.

مهندس بهنام جو با بیان اینکه با بهره برداری از طرح های کشاورزی مانند اراضی پایاب خداآفرین هم برای بیکاران تحصیل کرده کشاورزی شغل ایجاد خواهد شد و  هم با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توجه به صادرات ارزش افزوده تولیدات افزایش خواهد داشت گفت: سند توسعه صادرات استان با مشارکت بخش خصوصی در دست تدوین است. هر سه طرح منطقه آزاد تجاری-صنعتی، بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی استان را با جدیت پیگیری می کنیم. مصمم هستیم فاز اول منطقه ویژه اقتصادی تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی رفع دغدغه های همه مردم و بخصوص جوانان را از اهداف و وظایف اصلی عنوان کرد و گفت: با هدف حل مشکلات و تسریع در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد استان ملاقات هایی در سطح معاون اول و معاونین رییس جمهور و مدیران عامل سه بانک داشته ام و در همه این مذاکرات؛ هدف اصلی توسعه استان و ایجاد اشتغال بوده  است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر