کد خبر: 38738
A

نقوی حسینی: تأیید آژانس بر پایبندی ایران به برجام باردیگر نمایانگر اتهامات بی اساس علیه این کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تایید مجدد پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش سال 2017 باردیگر نشان از بی اساس بودن اتهامات علیه این کشور است.

نقوی حسینی: تأیید آژانس بر پایبندی ایران به برجام باردیگر نمایانگر اتهامات بی اساس علیه این کشور است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگویی درباره تایید پایبندی ایران نسبت به اجرای برجام در گزارش سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: مخالفان جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در مورد اجرا نشدن تعهدات برجام در ایران و عدم کنترل رفتارها مانور تبلیغاتی منفی بسیاری انجام دادند تا این کشور را در مقابله با جامعه جهانی قرار دهند.
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بارها تلاش کردند تا به جامعه جهانی عدم تعهدات برجامی ایران را القا کنند تا بهانه‌ای برای اجرا نشدن برجام و توقف آن تحقق پیدا کند اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار در گزارش‌های رسمی خود پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را تایید کرده است.
وی افزود: تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان دهنده عدم انحراف و پایبندی جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام است، این آژانس تنها مرجع راستی‌آزمایی و قضاوت در مورد اجرای برجام است، بنابراین تایید مجدد آن در گزارش 2017 نیز نشان از پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام است ،به نوعی که این پایبندی را به مرحله اجرا درآورده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات مندرج خود در برجام پایبند است و تهمت‌هایی مطرح در این خصوص نیز بی‌جهت و بی پایه است.
به گزارش ایرنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود درباره دستاوردهای این نهاد بین المللی در سال 2017 اجرای تعهدات هسته‌ای ایران به برجام را تأیید کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر