کد خبر: 38796
A

تحلیل رئیسی از اعتراضات اخیر /نقش آمریکا در فتنه جدید /توصیه یک امام جمعه به تجمع‌کنندگان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لحظه‌ای اجازه عرض اندام به دشمنان انقلاب داده نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با تحلیل علل و عوامل بروز فتنه و اغتشاش در مناطق معدودی از برخی شهرها گفت: امریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی همواره در پی فتنه علیه ملت بزرگ ایران بوده‌اند و اکنون هم با موج‌سواری برخواسته به حق مردم در زمینه‌های معیشتی و اقتصادی و به این بهانه در پی فتنه گری، آشوب و ناامنی در کشورند.

وی تصریح کرد: مردم چه گناهی کرده‌اند که هم برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی را تحمل کنند و هم با آشوب و ناامنی از جانب عوامل دشمنان انقلاب اسلامی و نیز تحریم ها مواجه باشند؟

حجت الاسلام رئیسی، ناامنی‌های کنونی در کشور را سبب لبخندها و امیدواری دشمنان انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: رفع مشکلات اقتصادی و رسیدگی به وضع معیشتی مردم همواره از ضرورت‌های قوای سه گانه و در دستور کار مسئولان به ویژه دولتمردان بوده و هست و همه موظفند به دولت کمک کنند تا بتواند گره‌های اقتصادی مردم را باز و مشکلات معیشتی آنان را رفع کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، فتنه جدید را ناشی از اقدام امریکایی‌ها و دست نشانده‌های آنان برای ناامنی در کشور دانست و افزود: لحظه‌ای اجازه عرض اندام به دشمنان انقلاب داده نخواهد شد.

آیت‌الله خاتمی:برخی با سوء مدیریت داخلی، ندانم کاری کارشکنی کردند انقلاب به هدف نرسد

همچنین تسنیم نوشت:

آیت‌الله علی خاتمی امشب در تجمع مردمی علیه آشوب‌گران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با عنایت خداند، به برکت خون شهدا و مردانگی آزادگان و جانبازان تا به امروز بدون سلطه و اتکای شرق و غرب برای خود برنامه‌ریزی و به آن عمل کرده و با استقلال جامعه را مدیریت کرده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برخی با سوء مدیریت داخلی، ندانم کاری و برخی به به عنوان ستون پنجم دشمن دانسته و ندانسته کارشکنی کردند تا انقلاب به هدف نرسد گفت: امروز دیگر صدای بیداری اسلامی تنها از ایران شنیده نمی‌شود بلکه در خیلی از کشورها و حتی حیات خلوت آمریکا فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر ظالم شنیده می‌شود.

خاتمی تصریح کرد: دشمن از پا ننشسته و رسما گفته که ایران باید از نقشه جغرافیایی پاک شود اما مردم باید در مقابل توطئه‌‌های دشمنان هوشیار باشند.

وی ابراز کرد: مردم بدون تردید مشکلاتی دارند و گرانی، بیکاری، نبود اشتغال و نبود ثبات در بازار را می‌بینند و حق مردم است که صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند و این حق را هم اسلام و هم جمهوریت نظام به مردم داده و مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که مسئولان باید پاسخگو باشند.

امام جمعه زنجان به اخذ مجوز برای راهپیمایی‌ها تأکید کرد و افزود: وقتی مردم برای اعتراض‌های خود مجوز بگیرند و شعارها و مطالبات مردم بدون ساختارشکنی باشد آن وقت افتخارات پایتخت شور و شعور حسینی حفظ می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه تلاش نیروهای نظامی و سیاسی بر حفظ امنیت و آرامش مردم است تا مطالبات در سایه امنیت مطرح شود گفت: مردم صف خود را از صف ضد انقلاب‌ها و کسانی که به دنبال اغتشاش هستند، جدا کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر