کد خبر: 38807
A

کاهش قیمت پایه گندم را در سطح هیات دولت پیگیری می کنم

استاندار البرز با بیان اینکه عمده صنایع برند ملی برای تولید آرد و ماکارونی کشور در البرز استقرار دارند گفت: با توجه به کارکرد مهم این واحدها که نقش اساسی در قوت ومعیشت مردم دارند، حساب بانکی هیچ واحد تولیدی نباید بسته شود، در هیات دولت نیز موضوع کاهش قیمت پایه گندم را طی مذاکره با وزرای صنعت و کشاورزی پیگیری خواهم کرد.

کاهش قیمت پایه گندم را در سطح هیات دولت پیگیری می کنم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صبح دوشنبه، جلسه کارگروه "ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی" استان با حضور « دکتر محمدعلی نجفی» و جمعی از مسئولان عضو این کارگروه متشکل از مدیران اقتصادی، امور مالیاتی و بیمه، طی بازدید میدانی از صنایع تولید نان و ماکارونی در شهرک صنعتی بهارستان شهرستان های کرج و ساوجبلاغ تشکیل شد.

استاندارالبرز ضمن اینکه پای خط تولید حاضر شد، از نزدیک نیز دغدغه ها و موانع را رصد و بررسی کرد و در ادامه  با همراهی اعضای کارگروه ستاد تسهیل، برای پیگیری رفع مشکلات، طی دیدار چهره به چهره با مدیران این واحدها در جریان  مذاکره و گفتگو نیازها و کم و کاست ها را بررسی کرد.

حضور در یک واحد تولیدی برند نان نخستین محور بازدید میدانی استاندار و هیات همراه را به خود اختصاص می داد.

دکتر نجفی در جریان این بازدید از نزدیک در کارگاه پخت نان حاضر شد و فرایند تولید نان این مایحتاج ضروری مردم را مورد بررسی قرار داد. تنوع در شیوه های پخت و کیفی سازی تولیدات، مهمترین نکته ای بود که در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.

*آرامش تولیدکنندگان باید فراهم باشد

دکتر نجفی در ادامه با قدردانی از تلاش های  مدیران واحدهای تولیدی برای روشن بودن چراغ تولید نان بیان کرد: وظیفه ما مسئولان این است که تمهیدات لازم را برای آرامش تولید کننده فراهم کنیم.

*حمایت از صنایع برای ایجاد شغل بیشتر در استان

وی با تأکید بر لزوم حمایت تمام قد از تولیدکنندگان تصریح کرد: با وجود ناپایداری ها و نوسانات بازار تولید، واحدهایی که توانسته اند روی پای خود بایستند و علاوه بر تأمین نان داخل کشور، سهمی نیز در اشتغالزایی داشته باشند باید حمایت شوند.

رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی گفت: رضایت کارگران و کارمندان این واحد تولیدی با پرداخت به موقع حقوق پرسنل نشان از اهتمام  مدیران به وضعیت معیشتی کارگران دارد، از این رو چنین خطوط تولیدی همواره باید فعال و چراغ شان روشن بماند.

*تأکید استاندار بر رفع موانع فرا روی خطوط تولید

وی با اشاره به اشتغالزایی 450 نیرو در این مرکز تولیدی توسعه نان افزود: برای ایجاد 650 فرصت شغلی جدید باید تمامی موانع از سر راه تولیدکننده برداشته شود.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به تغییر سبک تولید نان از شیوه سنتی به صنعتی و کاهش آثار سوء افزودنی ها به نان در جهت کیفی سازی این قوت اساسی مردم، افزود: بهبود سطح کیفی نان رویکردی است که باید در دستور کار نانوایی ها قرار گیرد.

*حساب واحدهای فعال تولیدی هرگز بسته نشود

در ادامه استاندار مشکلات و موانع فرا روی خط تولید این واحد تولیدی و درخواست های مهم ازقبیل تخفیف جرائم و تسهیل در مسیر تردد، بخشودگی مالیاتی و..را مورد بررسی قرار داد و گفت: حساب چنین صنایعی نباید هرگز بسته شود، ما اعتقاد داریم که باید احترام واعتبار تولید کننده حفظ شود و با توجه به سطح خدمات، این صنایع از امتیازات و تخفیف های ویژه برخوردار شوند.

*بازدید استاندار از برند تولیدماکارونی و صادرکننده برتر ملی در ساوجبلاغ

استاندار البرز در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ادامه با سفر به شهرستان ساوجبلاغ از یک برند و واحدها تولید ماکارونی بازدید بعمل آورد و در جمع اعضای هیات مدیره و تشکل های اقتصادی و اتاق بازرگانی گفت:این واحد تولید ماکارونی یکی از برندهای تولید کننده صادراتی است و با توجه به رویکردی که در ایجاد فرصت های شغلی فراتر در دستور کار دارد باید مشمول حمایت های مناسب قرار گیرد.

*پیگیری تنظیم قیمت گندم، پایه تولید نان و ماکارونی استان در سطح هیات دولت

وی با بیان اینکه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی روحیه و انرژی می گیریم، ضمن خداقوت به کارگران خطوط تولید گفت: با وجود مشکلات پیش رو و نابرابری های رقابتی در دنیا این صنایع روی پا هستند و با صادرات عمده به کشورهای مختلف به برندی بین المللی تبدیل شده اند.

دکتر نجفی افزود: در این رابطه نیز ضمن طرح موضوع در هیات دولت، با وزرای صنعت،معدن و تجارت و وزیر کشاورزی نیز این درخواست را مطرح خواهم کرد.

*فرزندان استان باید در واحدهای تولیدی مشغول بکار شوند

رئیس کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان در ادامه بیان کرد: رویکرد استان این است که فرزندان همین منطقه در واحدهای تولیدی مشغول بکار شوند و درآمدهای موجود نیز برای استان صرف شود.

دکتر نجفی با تأکید بر حمایت از تولیدکننده و صادرکنندگان نمونه در استان افزود: پرونده های تولیدکنندگان مستقر در استان در همین استان بررسی و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان گفت: عمده مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی باید در داخل استان و در قالب کارگروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و رفع شود.

استاندار البرز در ادامه پیرامون موضوع افزایش قیمت گندم و لزوم حمایت از تولیدکنندگان فعال در این بخش نیز بیان کرد: با توجه به اینکه استان البرز یکی از کانون های اصلی در تولید آرد و ماکارونی کشور محسوب می شود و گندم نیز پایه اصلی تولیدات این صنایع است باید درجهت رونق تولید از قیمت پایه مناسبی نیز برخوردار باشد.

دکتر نجفی  در ادامه با همراهی جمعی از مدیران به صورت میدانی بازدید از کارخانه تولید ماکارونی،صادرکننده برترملی کشور در شهرستان ساوجبلاغ داشت.این مرکز در حال حاضر 450 تن تولید ماکارونی دارد و در آینده نزدیک با اجرای طرح توسعه سطح تولیدات خود را به بالای 500 تن تولید در روز افزایش خواهد داد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر