کد خبر: 38808
A

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: صادرات غیرنفتی از برنامه های محوری در رونق اقتصاد استان قرار گیرد

علی محمد احمدی به مدیران حوزه اقتصادی و بخش خصوصی تاکید کرد: صادرات غیرنفتی و تجارت به عنوان یکی از برنامه های محوری در رونق اقتصادی و توسعه استان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی محمد احمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، افزود: در بخش تولیدات کشاورزی، گیاهان داروئی و صنایع دستی ظرفیت های خوبی وجود دارد و باید تلاش کنیم با افزایش حجم تولید و کیفیت بخشی به آنها، صادرات استان رونق یابد.
وی با بیان اینکه، اتاق بازرگانی در حوزه صادرات غیرنفتی بیشتر تلاش و تحرک داشته باشد و با تقدیر از تمامی کسانی که در حوزه صادرات در استان تلاش می کنند، گفت: ما در این حوزه درجا زدیم.
احمدی با اشاره به اینکه، هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و بخش خصوصی و تدوین یک برنامه مدون براساس واقعیت ها  در جهت توسعه صادارت استان است نه کمک مالی، افزود: درهیچ استانی از کشور دولت کمک مالی به اتاق بازرگانی نمی کند.
احمدی با بیان اینکه، در گمرک استان که نقش بارزی در توسعه صادرات دارد، هیچگونه جنب و جوشی شاهد نیستیم، تاکید کرد: کمرگ باید فعال شوند.
وی، ایجاد نمایشگاه دائمی را ضرورتی مهم برای صادرات دانست و خواستار پیگیری نمایشگاه دائمی 30 هکتاری استان شد و گفت: سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکل صادرات استان یک کارگروه تشکیل داده و نتیجه این کمیته را به ستاد تسهیل ارائه دهد.
احمدی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع صادرات یک نشست فوق العاده در خصوص رفع موانع صادرات تشکیل شود و شرایط صادرات در استان های همجوار را در این خصوص بررسی کنید تا به یک راهکار اجرایی در خصوص توسعه صادرات در استان دست یابیم.
استاندار به نقش موثر فرودگاه و حمل و نقل هوائی در صادرات اشاره و به رئیس فرودگاه یاسوج، تاکید کرد: یکی از فرودگاه های هم تراز استان در خصوص تجهیزات جانبی و ساختارهای آن را بررسی کرده و گزارش آن را در کارگروه ارائه دهد.
احمدی به توسعه حمل و نقل در جهت رونق صادرات  تاکید کرد و از حوزه راه و شهرسازی خواست تا پیگیر بررسی مشکلات محور یاسوج – سپیدان شود و پروژه محور یاسوج – سی سخت تسریع یابد و پل پیش بینی شده در این محور تعیین تکلیف گردد.
وی بر اصلاح سیستم تهویه تونل آخری جاده بابا میدان – یاسوج تاکید کرد و گفت: در خصوص جذب سرمایه گذار برای پروژه راه آهن شیراز – یاسوج اقدام شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر