کد خبر: 38857
A

جوابیه سازمان مدیریت بحران کشور به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر ایران

سازمان مدیریت بحران کشور به مطلب منتشر شده روز 30 آبان 96 با عنوان ستاد بحران نباید یک دستگاه عریض و طویل باشد / زلزله اصلی بی اعتمادی مردم است جوابیه ای صادر کرد.

جوابیه سازمان مدیریت بحران کشور به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور، متن این جوابیه به شرح زیر است :

بسمه تعالی
جناب آقای جعفر محمدی
سردبیر محترم سایت تحلیلی خبری عصر ایران
با سلام و احترام
در پی درج مطلبی با عنوان " ستاد بحران نباید یک دستگاه عریض و طویل باشد / زلزله اصلی بی اعتمادی مردم است" در صفحه اجتماعی به کد خبر:574398 در روز سه شنبه مورخ 30 آبان 1396، پاسخ پیوست جهت درج و تنویر افکار عمومی ارسال می گردد، خواهشمند است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات، جوابیه این سازمان در همان صفحه درج گردد.
در باره مطلب"اعتماد مردم نسبت به نهادهای دولتی برای کمک رسانی به شدت کم شده است" باید گفت با وجود ابعاد وسیع حادثه کرمانشاه دولت تمام تلاش خود را برای نجات، امداد رسانی و تأمین مایحتاج حادثه دیدگان بکار گرفت و در شرایطی که بهبود کیفیت خدمات، مدیریت زمان طلایی حادثه، ایجاد سرمایه اجتماعی و مشارکت های مردمی از دستاوردهای دولت دوازدهم در مدیریت بحران زلزله غرب کشور است که قله این اقدامات در اوج همبستگی میان آحاد مردم و مسئولان در حادثه اخیر متجلی شد گفتن چنین جملاتی کام خدمتگزاران را که در حادثه اخیر با خلوص نیت شبانه روزی انجام فعالیت نمودند تلخ  می نماید.
موضوع جمع آوری کمک ها توسط اشخاص مشهور پدیده جدید و مختص ایران نیست و همواره در ادوار گذشته نیز اتفاق افتاده است و در جایی که می بایست حس نوعدوستی مردم را ستود پسندیده نیست با جملات  تفرقه آمیز همبستگی ملی را مورد خدشه قرار داد.
درباره مطلب "شخصی به نام اسماعیل نجار مدتی استاندار کرمان بود" به اطلاع مصاحبه کننده و مصاحبه شونده می رساند اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ابتدای انقلاب تاکنون در مناصب حاکمیتی همچون فرماندار، استاندار و... به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت نموده که مدیریت بحران بخشی از وظایف ایشان بوده است. روشن است برای تصدی چنین سمت های مهمی معیارها و شاخص های مشخصی وجود دارد و لازم است شایستگی شخص احراز گردد .
 درباره مطلب " در کرمان که زلزله آمد یک جمله ایشان معروف شد "
به آگاهی می رساند که این افترا در سال 1389 در زمان استانداری جناب آقای نجار در کرمان و بدنبال زلزله محمد آباد ریگان توسط یک روزنامه محلی به نام "عصر ظهور" در آن استان به چاپ رسید. که پس از شکایت استانداری نشریه فوق به افترا و نشر اکاذیب محکوم گردید که پس از اظهار ندامت مدیر مسوول مورد بخشش استاندار قرار گرفت. (مطابق مستندات پیوست شامل کیفرخواست، رضایت نامه، دادنامه و شکایت استانداری)
درباره مطلب " در ماجرای سیل در سیستان و بلوچستان که راهها و شبکه های آبرسانی و خانه های مردم تخریب شده بود  "
 
به آگاهی مصاحبه کننده و مصاحبه شونده می رساند  ویدئو منتشر شده و اظهارات رئیس سازمان مدیریت بحران در خصوص سیل ایلام بوده نه سیل در سیستان و بلوچستان که این عدم اشراف و آگاهی مصاحبه کننده را نه تنها به مباحث مدیریت بحران بلکه اخبار منتشر شده و مکان و زمان آن ها نیز تصدیق می کند که هدفی سوای تحلیل اقدامات دولت و صرفاً تخریب اقدامات خدمتگزاران است. علی ایحال این مصاحبه در تاریخ 17 آبان 1394 توسط باشگاه خبرنگاران جوان در دفتر ریاست سازمان تهیه گردید و از مصاحبه اصلی که حدود 2 ساعت به طول انجامید به مسایل مختلف از جمله خسارات مناطق آسیب دیده و تلاش دولت برای جبران خسارات وارده به مردم سخن به میان آمد و در بخش دیگری به رفع برخی مشکلات ناشی از کم بارشی همچون تأمین آب شرب استان های درگیر، امید به کاهش ریزگردها، خشکیدگی جنگلها و... اشاره شد که متأسفانه یک برنامه خبری از شبکه یک سیما با انتخاب گزینشی و دخل و تصرف مفهومی سخنان ایشان حق مطلب را ادا ننموده و زمینه جهت سوء استفاده برخی ها را فراهم آورده اند. (اصل فیلم در آپارات سازمان به آدرس http://www.aparat.com/v/ORPrV  موجود است)
در ادامه توجه دست اندکاران آن رسانه را به نکات زیر جلب می نمایم:
-   مدیریت بحران در همه جای دنیا یک مسئولیت حاکمیتی برای حفظ جان و مال شهروندان بوده و نگاه حاکم بر آن می بایست رعایت اصول انساندوستانه فارغ از نگاههای سیاسی و منفعت طلبانه باشد. سوال اینجاست چرا شخص یا گروهی بخاطر منافع شخصی و سیاسی بدنبال دلسرد کردن و تضعیف روحیه نیروهای سخت کوش، تلاشگر و فداکار می باشند ‎و برای جذب مخاطب به انواع روش های غیرحرفه ای و دور از شأن رسانه متوسل می شوند.
و در پایان، انتظار می رود رسانه ها  با عمل به وظیفه خود به ارتقای آگاه سازی جامعه جهت گسترش فرهنگ ایمنی و افزایش آمادگی در برابر حوادث عمل نموده و یاریگر مدیریت بحران کشور باشند.
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر